MRG Startet 26.April.2021 Del på Facebook Startet 26.April.2021 Dei fleste lensepumper lar det ligge igjen ein god del vatn. Prøver å leite etter pumpe som suger opp alt til det vert tørt. Meir ala våtstøvsuger utan oppsamling. Skal ikkje brukast med nivåvakt, kun manuell køyring. Nokon som har erfaring med dette og forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 Kjøp en membranpumpe som tåler det meste som gråvann etc, samt kan tørrkjøres. Så kutter du sugeslangen tvert av, så skjærer du til sikk-sakk mønster der du har kuttet. Nå må du få denne til å stå rett ned i kjølsvinet. Jeg skrudde fast en sånn klemme man fester båtshake med, får å "låse" den i posisjon. sugeslangen er ganske lang hos meg, så jeg bruker den også som våtsuger når jeg rengjør kjølsvinet rundt motoren som står lengre frem i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 Problemet er ofte at det som står igjen i slangen når pumpen kutter ren er tilbake. Ser ikke en tilbakeslagsventil som en løsning her. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 (redigert) Jeg har membranpumpe som en av tre lensepumper. Med sugeslangen kan jeg "støvsuge" bunnen. Men membranpumper kan svikte hvis det setter seg fremmedlegemer i ventilklaffene. Det har hendt meg. Derfor ville jeg ikke brukt den som eneste lensepumpe. Membranpumper har fordelen av god sugeevne i motsetning til vanlige sentrifugalpumper. Og så har de innebygget tilbakeslagsfunksjon som ekstre sikkerhet mot vannfylling utenfra. Som portabel "støvsuger" burde den kunne virke bra. Våtstøvsuger fra Biltema er da også et brukbart alternativ, men krever 220V og tar mye plass. Derfor bruker jeg den bare til vårrengjøringen med landstrøm i marinaen. Redigert 26.April.2021 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
shipahoy Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 Brukte denne for å få opp den siste halvliteren fra kjølen på forrige båt. Det finnes helt sikkert noen lignende som har større kapasitet. http://s.aliexpress.com/Uj6NfyEr Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 26.April.2021 Del på Facebook Svart 26.April.2021 shipahoy skrev 19 minutter siden: den siste halvliteren jeg har liggende en blærepumpe (typ bensintank) for å suge den siste slanten her og der. Men en lensepumpe er det jo ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.