Jump to content

Leveringstid på kalesje, puter mm.

mrtiger

Recommended Posts

Bestilte ny kalesje, puter, 2 stk solmadrasser, 2 stoler, samt nye puter i lugar.

Dette er til en 22" windy.

Bestilte dette fra Hansen protection i september og får nå mail at det ikke klarer å levere denne før om 4-6 uker..

Det skulle ha vært levert uke 16.

Er det noen av dere som har bestilt noe fra Hansen etter september som har fått varer? 

• 1 måned senere...

Må bare spørre igjen.

er det noen som har fått varer fra Hansen protection som har bestilt etter september/ oktober?

tenker da på puter, madrasser, seter m.m

Jeg har fremdeles ikke fått varene:(

får bare masse dummer unnskyldinger. 

Ja, jeg snakker om originale kalesjer levert fra Sagaboats og som er sydd etter mal hos Måløy Industrisøm. MI leverer også til andre merker. Etter hva jeg har hørt kan en dersom en trenger det gå inn i en hall hos dem fortøye og de kan ta mål for ukurrante kalesjer, om en da holder til på de kanter.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bestilte en havnekalesje fra Hansen Protection sent på sommeren. Fikke beskjed om at det var ekstra lang leveringstid på grunn av stor ordremengde og Covid-19, men fikk den til tidspunkt angitt i ordrebekreftelse.

Kalesje er sydd etter mal-nummer og lelatvt enkel.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Jeg har sjøl vært på utkikk etter å få bestilt ny havnekalesje til min båt. Snakket med HP. Å dem kan levere etter sommer sesongen.

Ja prisen var gunstig 6800,- pluss frakt.

Men tok kontakt med flere av dem lokale kalesjemakerne her i østfold. Dem fleste vill klare å levere på ti dager. Det som er litt stusselig er prisen. Fikk først pris på 13.000 fra en. Jeg informerte om at det var omtrent dobbelt av det jeg kan få fra Hansen. Da datt prisen ned til 10.000.

landet på kalesje fra Nikalesje i Fredrikstad. 8600,- å han kommer å monterer den på båten å lager hullene til festene ombord. Leveres i løpet av neste uke.

• 3 måneder senere...

Jeg brukte Nikalesj i 2017 for å lage ny kalesje til Dracoen. Ble levert som avtalt. Jobben var bra. Men I år. Så trengte den litt vedlikehold. Med å sy over en søm som begynte å gå opp. Så jeg prøvde å få kontakt med han. Tok ikke tlf på flere dager. Ringte heller ikke tilbake. Selv om jeg la igjen beskjed på svarer. Sendte til slutt en melding og da ringte han tilbake. Kunne fikse sømmen men måtte komme tilbake på når jeg kunne komme med den. Dette var i April og etter dette har jeg ikke hørt fra han. Fikk en annen kar til å sy. Så er vel ikke veldig imponert over ettermarked til Nikalesj

Norske båter er best!

• 2 måneder senere...
Lars H. skrev On 21.6.2021 at 9.39:

Ja, jeg snakker om originale kalesjer levert fra Sagaboats og som er sydd etter mal hos Måløy Industrisøm. MI leverer også til andre merker. Etter hva jeg har hørt kan en dersom en trenger det gå inn i en hall hos dem fortøye og de kan ta mål for ukurrante kalesjer, om en da holder til på de kanter.

Det stemmer det Lars, har selv vært der og fikk laget trekk på jollen, samt tatt noen mål på andre prosjekter vedr kalesje og trekk. Var bare å bakke inn i hallen, fortøye båten og så var de i gang. Ute var det vind og regn. Fantastisk service hos Måløy Industriservice, kan anbefales.

image.png.f176df59afa9d19cf8f98d0df6758f68.png

Har bestilt kalesje til min NW 900 hos Måløy industrisøm, da de har mal, kunne få om ca 1 mnd, men avtalte de om å få mlm påske og 1 mai, ikke noe hastverk for min del.?

Klart fordel om de har mal da går det mye lettere å få rett kalesje.

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

mrtiger skrev On 26.4.2021 at 13.32:

Er det noen av dere som har bestilt noe fra Hansen etter september som har fått varer? 

mrtiger skrev On 19.6.2021 at 21.24:

Må bare spørre igjen.

er det noen som har fått varer fra Hansen protection som har bestilt etter september/ oktober?

mrtiger skrev On 20.6.2021 at 23.12:

Det er Hansen protection jeg snakker om?

Mange svar, men ikke så mye Hansen Protection, som var det du spurte om.

Ikke alltid like enkelt på Båtplassen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...