Jump to content

Oppussing inventar - akterdekk, cockpit og kabin

Daniel Klemetsen

Recommended Posts

Hei, tenkte å starte en tråd for å få innspill/inspirasjon til oppussing. Hvordan få båten til å se mer "moderne" ut? 

Tenker først at på akterdekk er det ikke så mye annet man kan gjøre enn å trekke om seter, skifte spotter, legge ny dørk eller en form for matte oppå, samt bygge om cockpit (ta ut gamle brytere, fylle igjen hullene og legge folie eller en matte over der de var, forså å sette inn nye og mer moderne brytere). Kanskje male all gelcoat, eller lakke? Er det mulig å få det fint? 

Andre ting som kan gjøres? Tilrettelegge for flere lade-uttak kanskje, eventuelt en LED-stripe for dem som har egnet plass til det.. Spotter med forskjellig farge på lyset kanskje? 

Kabinen min er også ganske spartansk med kun en seng og et toalett. Noe trekk på veggene og bygge til hyller kanskje, eventuelt noe fancy med at sengen kan løftes for lagringsplass under.. 

Noen som har noen ideer, bilder, farger, forhandlere, tips og triks som kan brukes for å få en båt fra tidlig 2000-tallet opp på dagens standard?

Hei Lars! Jo jeg kan jo legge ut min som eksempel, men jeg har brukt dette forumet mye når jeg har trengt svar på ting og mange gjør sikkert det samme, så svarene vi legger ut her trenger ikke å være spesifikk til min båt.

Fant et par bilder på nett som vekte interesse 

nimbus-305-drophead-2018-for-sale-vollen-marina-norway-001.jpg.ac8f7c819b3eef8f9aa127d145a5ba4a.jpg

Her er jo en fin løsning for kjøkkenbenk men lokk over vask og trolig koketopp. Ser også nextell dashbord, noen som vet hvor man kan kjøpe det? Lage en hylle inn i veggen for passasjeren forran var også effektiv bruk av plassen. Ser det er gjort flere steder i båten der.. 

Fant også bilde av sånn matte jeg nevnte. Ser ut som at de har foliert rutene også, var jo litt stili kanskje.. Denne båten ligner forøvrig en del på min.. 

Screenshot_20210426-191703.jpg.922fcf4e10efaf83f0f447867315bee7.jpgScreenshot_20210426-191713.jpg.2f28d3acb3a8283ddddfbf4afda096fb.jpgScreenshot_20210426-191724.jpg.4635def9ac21a1edb563586f99cce1a4.jpg

• 2 uker senere...

Vet noen hvor man får kjøpt ting til å oppgradere båten? 

Skulle pusse opp kjøkkenet for et år siden og det var helt ubegrenset med inspirasjon og løsninger fra mange forhandlere. Innen båt er inntrykket at de fleste har det samme og at det går i anker og lanterner (satt litt på spissen). 

Hvor får man kjøpt skap, puter, ny cockpit, dører, senger, tepper m.m?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...