ahamm Startet 26.April.2021 Link til dette innlegget Startet 26.April.2021 Kjøpte en 20 fots italiensk skjærgårdsjeep som visstnok skal gå 22-23 knop med en yamaha 25 BETO. Noen som har informasjon om denne motoren? Hvordan klarer den å skyve båten såpass? Finner ut at den antageligvis er en såkalt high-thrust men hva er annerledes på de? Sylindervolum? Årsmodell? Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Ingar Svart 27.April.2021 Link til dette innlegget Svart 27.April.2021 High-trust har lavere giring/større propell og er beregnet for saktegående tunge båter. Typisk seilbåter. https://baatplassen.no/i/topic/16818-utenbordsmotor-finne-årsmodell/ Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 27.April.2021 Link til dette innlegget Svart 27.April.2021 Motor ligner veldig på yamaha 3-sylindret 30 hk. Den er også produsert som 25 hk, men tror den er lite solgt i Norge. Spesifikasjonene er som 30 hk, bla. Sylindervolumet, men er usikker på om det er lik girutveksling. Jeg kjenner ikke båttypen, men er det stor nok motor på en 20 foter? Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 29.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Fikk nå italiensk kvittering fra selger. Eier før han importerte fra Italia. Etter endel google translate, viser det seg at det antageligvis er en 94 modell 70 hk, som originalt er justert ned til 25 hk med forgassere. Sto at oppgitt effekt (25hk) er med forgassere av oppgitt størrelse. Sikkert pga avgifter/bruksområde. 3 syl, 849 ccm, 104 kg (utelukker 50 hk). max rpm 6000 (60 hk har 5500, 70 oppgitt til 6000). Så vil tro det er satt på 70 hk forgassere så den yter som 70B, ellers ville den nok slitt med å få båten i plan (båten er oppgitt til 800 kg) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
ivar Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 jøss, den varianten var ny for meg, men forskjellige strenge avgiftsregimer får gjerne fram kreativitet i ulike former Stussa ellers på størrelsen på motor i forhold til båt på bildet, men det forklarer jo straks mer ahamm skrev 8 minutter siden: 3 syl, 849 ccm, 104 kg (utelukker 50 hk) 50G ble solgt i norge , basert på den 60/70hk blokka. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 (redigert) Perfekt motor for de som ikke har båtførerprøven med andre ord. Selge ? Bytte? Har en 50etec jeg kunne ha bytta med, holder på å bygge en 115 etec du kunne fått billigt med denne som delbetaling. Uvanlig sak jeg gjerne kunne hatt på ett stativ og tatt frem på jolleracet 1dag i året, der det er maks 30hk Redigert 29.April.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.