X10an
En strømtang gir deg kjapt svaret du søker. Om bankene dine ikke er helt tømt vil det nok ikke gå i nærheten av den strømmen ut av dynamoen. Ettersom dette allerede er montert ville jeg nok forsøkt meg på dette oppsettet og heller fulgt litt ekstra med den første tiden. Det er spesielt etter at du har ligget lenge og tæret på forbruksbanken at dette kan være et problem. Om du da kjenner med hånden på DVRS`en jevnlig den første halvtimen etter oppstart, vil du få en god ide om hvor lurt dette var. Blir den ikke lunken engang er du nok på relativt trygg grunn. Om du kontrollerer med et tangampermeter får du noe som kan minne om en fasit.
Det er likevel viktig å tenke over at innslagstidspunktet er den aller største utfordringen, med risiko for å brenne kontaktene under høy belastning. Men om du har litt spenningsfall i kabler og du ikke har "sense" koblet på forbruksbatteriet har jeg troen på at dette vil fungere greit. Men det aller aller beste er å gjøre som @Fantino foreslår. Koble dynamoen direkte til forbruksbanken og la DVRS koble inn startbatteriet. Da er problemet ditt løst, samtidig som du får en raskere og bedre lading av forbruksbanken! Din DVRS vil også leve et veldig mye lettere liv i alle år fremover. Forhåpentligvis kan dette fikses ved å bare bytte plass på to av kablene?