Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Roger jo skrev 51 minutter siden:

kobberpakning må rett i vann  etter gløding  og  det er det mange som ikke får med seg

Dette stemmer vel ikke for glødet kobber. Det er ikke det at jeg ikke kjenner til prosessen, men jeg er ganske overbevist om at det er svært liten forskjell på struktur om glødet kobber luftavkjøles eller slippes i vann. Hurtig avkjøling er i hovedsak benyttet for å herde stål og jern. 

Jeg har hatt mine timer med materiallære, men er såvisst ingen ekspert på feltet. Hva sier eventuelt @Hulda

X10an

X10an

Roger jo skrev 49 minutter siden:

kobberpakning må rett i vann  etter gløding  og  det er det mange som ikke får med seg

Dette stemmer vel ikke for glødet kobber. Det er ikke det at jeg ikke kjenner til prosessen, men jeg er ganske overbevist om at det er svært liten forskjell på krystallstruktur om glødet kobber luftavkjøles eller slippes i vann. Hurtig avkjøling er i hovedsak benyttet for å herde stål og jern. 

Jeg har hatt mine timer med materiallære, men er såvisst ingen ekspert på feltet. Hva sier eventuelt @Hulda

X10an

X10an

Roger jo skrev 45 minutter siden:

Dette stemmer vel ikke for glødet kobber. Det er ikke det at jeg ikke kjenner til prosessen, men jeg er ganske overbevist om at det er svært liten forskjell på krystallstruktur om glødet kobber luftavkjøles eller slippes i vann. Hurtig avkjøling er i hovedsak benyttet for å herde stål.

X10an

X10an

Roger jo skrev 36 minutter siden:

Dette stemmer vel ikke for glødet kobber. Det er ikke det at jeg ikks forstår prosessen, men jeg er ganske overbevist om at det er svært liten forskjell på krystallstruktur om glødet kobber luftavkjøles eller slippes i vann. Hurtig avkjøling er i hovedsak benyttet for å herde stål.

• Create New...