danols Startet 28.April.2021 Link til dette innlegget Startet 28.April.2021 Hei Tenker og male alu dekket på sjarken min og lurer på hvordan folk ville gjort det. Tenker og høytrykkspyle dekket før jeg grunner og maler. Hvilken grunning og maling/lakk bør jeg bruke? Legger ved noen bilder av dekket. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 (redigert) Du bør nok ha etsegrunning på bar aluminium. Selv har jeg grunnet med denne, rett nok på langt mindre flater enn ditt dekk: Redigert 28.April.2021 av Frivakt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Over vann på aluminium har jeg utrolig nok veldig god erfaring med "vanlig" en-komponent metallgrunning for stål og metall. I gamle dager var det Arcanol, men er i dag erstattet med Quick Bengalack Grunning. Som toppstrøk, Shipolin, med litt sand på siste strøk. Før anbefalte faktisk Jotun netopp arcanol på alu som grunning før shipolin. I dag er anbefalingen noe de kaller Easyprimer som nettopp er en-komponent alkydgrunning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.