Grand Banks jr Startet 28.April.2021 Del på Facebook Startet 28.April.2021 Jeg kjøpte en brukt Lowrance Elite 5 Ti, og koplet den opp i en jolle i dag da vi skulle hente den i Risør og kjøre hjem til Fevik på vannet. Ble paff da den ikke startet skikkelig. Kartet er låst på siste posisjon den fungerte på (der tidligere eier bor i Trøndelag et sted). Kartet er for øvrig et Navionics hele Norge. Jeg har forsøkt å lese manualen, og jeg har klikket meg rundt i menyer etc. Det eneste jeg får opp er at den ikke finner satelitter. Noen som har innspill før jeg klager til selger? @Team Colibri eller @abbor, dere pleier å ha god oversikt på disse produktene selv om Ti-serien er noe lavere i hierarkiet enn de apparatene dere pleier å bruke regner jeg med. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
abbor Svart 28.April.2021 Del på Facebook Svart 28.April.2021 Sjekk at den interne GPS mottageren er satt som kilde for posisjon. Har aldri brukt en Elite Ti, men antar det er Instillinger, Nettverk, Kilder, Posisjon som på HDS. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Tipper den trenger ny software med GPS rollover patch. Samme skjedde med min Elite5 som jeg har i jolla til båten. Mener det var versjon 6.0 jeg la inn og alt funket etter det. Mener det var i 2019 problemet oppsto. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 i april 2019 så ble det tatt en gps reset på satellittene i henhold til timing, prøv som mix nevner med ny software Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Mix Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Bare vær obs på at en må sette opp alt fra scratch i menyen etterpå. Velge giver, kart, units etc. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2021 @Mix, kan jeg gjøre dette hjemme i stua med 12V batteri og giver tilkoplet? Eller bør jeg gjøre det uten giver tilkoplet? Denne har Wi-Fi. Kan jeg kople den til hjemmenettet og få den til å hente oppdatering selv? (Skal se om jeg finner manual til den på nett. Har ikke her. ) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
rebop Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Jeg oppgraderte min 5ti ved å laste ned en fil som en la på et minnekort som var tomt (ikke bruk den samme minnebrikken som kartet ditt ligger på). Denne puttes så inn, og brukes til å oppgradere med. For meg var det forholdsvis rett frem. Tipper det går fint med 12v batteri hjemme, jeg utførte prosedyre i båten. Mener å huske at en ikke bør gjør en endring på motor, altså starter en oppgradering med motor avslått så bør en være avslått til oppgradering er ferdig. Evt starter en med motor påslått bør motor være påslått til oppgradering er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Jeg gjorde det hjemme med kun 12V tilkoplet. Lastet ned sw til pc og kopierte over på en tom sd brikke og oppgraderte. Oppsett gjorde jeg i båten etterpå. Den leste f.eks ikke kartet etterpå, måtte sette i menyen hva kart den skulle bruke, alt måtte settes opp fra scratch, men det er plankekjøring. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.April.2021 Del på Facebook Svart 29.April.2021 Det var bare modeller som var introdusert i 2012 eller tidligere som trengte oppdatering pga GPS problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2021 Takk dere! Jeg fant ut at det finnes en reset ved holde inne begge zoom knappene når man skrur på enheten. Så jeg holdt inne zoom + og -, og skrudde på enheten. Slapp knappene da det kom en dual tone lyd. Da nullstiller enheten seg og GPS fungerte 👍 MEN nå laster den ikke kartet. Er Navionics kart i maskinen' men den laster bare et simpelt basiskart. Lurer på hvordan jeg skal finne rett kart. Har valgt Navionics, men det er som sagt bare basis. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 29.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2021 Ordnet seg ved å skru av, ta ut kartbrikke, putte inn igjen og starte på nytt igjen 😁 Nå fungerer maskinen som den skal. Takk for innspill! 😃👍 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2021 (redigert) @abbor eller andre: min Elite 5 Ti fungerer ikke. Noen få ganger har den funnet satelitter, og andre ganger ikke. Jeg har prøvd soft reset etc og den finner altså ikke satelitter. Noen ideer? Nå skal jeg se om jeg har et tomt SD kort i båten og prøve å legge inn siste oppgradering én gang til. Men begynner å bli alvorlig frustrert på denne greia. Godt jeg har Gule Sider sjøkart på mobilen. I år har jeg glemt papirkartene hjemme 😬 Redigert 17.Juli.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2021 Prøvde oppdatering. Hjalp ikke. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.