arvhar Startet 29.April.2021 Link til dette innlegget Startet 29.April.2021 Setter gir/gassspaken i revers ,men den går fremdelses fremover. Står gir/gass spaken i nøytral så går båten fremover .Er det noen som har litt peiling på hva det er som gjør dette ? Sitér dette innlegget Link to post
rebop Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Antar at det er rattstyring. Ville åpnet motordeksel og fulgt kablene som kommer fra kontrollboks. Det er normalt mekanisk styring av gir slik at en flytter en hendel mellom fri, frem og bak. Jeg ville koblet fra dette fra fjernstyring og testet det på selve motor for å utelukke feil i kontrollboks. Sitér dette innlegget Link to post
arvhar Svart 29.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Jeg har koblet fra og prøvd det . Det er akuratt likt . Det er lite motstand når jeg beveger hendelen frem og tilbake . Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Da må du sjekke på stammen at staget ned i girhus beveger seg. Båten må vel opp.... Du har et stag fra motor ned gjennom stammen til girhuset. Går den eller står den i ro når du girer? Står den i ro er det noe gale her.... Da må vel stammen av. Det er normalt en skjøt et sted på staget. (Kjenner ikke Honda spesifikt). Går staget er det noe gale i girhus et sted.... Sitér dette innlegget Link to post
arvhar Svart 30.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Takk , Jeg skal sjekke det . Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Jeg kjenner ikke denne motoren, men den jeg har er det mulighet både for wire-styring fra kontrollboks og hendel på forsiden. Men dersom man bruker wire vil ikke hendel være i funksjon og motsatt fordi det er en mekanisk kobling som må flyttes over. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 1 minute ago, Krimart said: Jeg kjenner ikke denne motoren, men den jeg har er det mulighet både for wire-styring fra kontrollboks og hendel på forsiden. Men dersom man bruker wire vil ikke hendel være i funksjon og motsatt fordi det er en mekanisk kobling som må flyttes over. Og i så fall kan det være wirestrømpa inne i kontrollboksen som har løsnet... Husker hvertfall dette var et problem på litt tilårskomne kontrollbokser før i tida. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.