Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Papirkart vs digitale sjøkart :crazy:

Jeg er så drittlei alle (som på land) går med nesa nedi en mobiltelefon, nettbrett, I-Pad eller lignende. Vi mennesker har slutta å se på hverandre, smile, hilse høflig og si "Hei:wink:"

Derfor har jeg som prinsipp at jeg skal bruke papirkart (brukte det for nesten 30 år siden da jeg var mye på tur rundt om i Oslofjorden) og ikke noe annet :thumbsup: OK - så er jeg et gammelt fossil, men DET kan jeg leve veldig godt med. 

(Dessverre har jeg etter min første sesong på fjorden i egen båt i fjor observert at det er tydelig viktigst å se ned i en skjerm framfor å observere forover og til sidene - når man farer avgårde i 20 - 35 knop, eller enda fortere:sweat: Mange båtførere passerte meg på alt for kort avstand - sansynligvis fordi oppmerksomheten lå på en skjerm foran på dashbordet!)

Vel - det var min personlige mening - og utblåsning :wink:

tom Cognac

tom Cognac

Papirkart vs digitale sjøkart :crazy:

Jeg er så drittlei alle (som på land) går med nesa nedi en mobiltelefon, nettbrett, I-Pad eller lignende. Vi mennesker har slutta å se på hverandre, hilse høflig og si "Hei:wink:"

Derfor har jeg som prinsipp at jeg skal bruke papirkart (brukte det for nesten 30 år siden da jeg var mye på tur rundt om i Oslofjorden) og ikke noe annet :thumbsup: OK - så er jeg et gammelt fossil, men DET kan jeg leve veldig godt med. 

(Dessverre har jeg etter min første sesong på fjorden i egen båt i fjor observert at det er tydelig viktigst å se ned i en skjerm framfor å observere forover og til sidene - når man farer avgårde i 20 - 35 knop, eller enda fortere:sweat: Mange båtførere passerte meg på alt for kort avstand - sansynligvis fordi oppmerksomheten lå på en skjerm foran på dashbordet!)

Vel - det var min personlige mening - og utblåsning :wink:

• Create New...