tom Cognac
BØstrøm skrev 18 minutter siden:Vil du seile de neste 20 årene med papirkart, så gjerne for meg.
Da blir jeg 93 - kanskje historisk den eldste på denne nettsiden
BØstrøm skrev 18 minutter siden:Men husk Mehrskumpipe, og ta med deg en påsa med trebein.
Slutta å røyke i 2005 (akutt hjerteinfarkt), men jeg har trebein fra kneet og opp (det høyre) sausa inn med rå linolje
Jeg stikker nok ikke hodet i sanden Jeg hadde mange båter fram til 1996. Jeg har vært båtløs fram til i fjor. Jeg hadde mange gode turer på Oslofjorden. Dessverre så jeg flere stygge episoder hvor båtfører neglisjerte andre båter, roere, svømmere, seilende (snakker om motorbåtførere) som ikke overholdt 5 knop (meget tydelig og godt skiltet på land) og mye annen tullekjøring. Dessverre skremmer det meg når jeg vurderer å montere sladrespeil på båten min for ikke å bli kjørt i senk av noe hurtiggående - hvor føreren er mer opptatt av å kontrollere skjermen framfor å observere! Jeg hadde dessverre mange skremmende opplevelser på sjøen i fjor. Jeg har nesten 20 års erfaring med å føre fritidsbåt fra tidligere år. Flere av mine båtvenner har opplevd det samme. Hadde seinest i kveld en telefonsamtale med en venn som fortalte om en skrekkopplevelse i Herføllrenne (Hvaler) i fjor. Han ble innhentet av en stor cabincruiser i stor fart og som kom for tett på ham. Han fylte nesten Draco'en hans med vann pga. hekkbølgene. Det å ferdes på sjøen har blitt nesten et mareritt. Det er synd.