Gerhard Startet 1.Mai.2021 Del på Facebook Startet 1.Mai.2021 (redigert) Hei Jeg har ett løftemerke på hver side av min Skorgenes 350 Monte Carlo. Løftemerker er ofte selvforklarende, men her er det bare ett på hver side. Hva betyr det? Båten har fast aksel, så merket kommer i bakkant av motoren, på girkassa omtrent. Når man bare har ett løftemerke så kan det bety flere ting: - Balansepunkt, løft symetrisk om dette. Det er nok ikke det hos meg. Det blir for langt bak. - Her begynner akselen, løft foran. Tror ikke det heller, akselen kommer ut minst en meter bak. - Løft med bakre stroppen her. Den fremre stroppen kan man velge? - Eller noe helt annet Hva tror dere? Redigert 1.Mai.2021 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mai.2021 Del på Facebook Svart 1.Mai.2021 (redigert) Normalt er det 2 løftemerker på hver side...for at båten skal henge i balanse... Om de bare er klistret på, kan de muligens ha falt av... Mine er skrudd på... Redigert 1.Mai.2021 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Har to på hver side på min 350 MonteCarlo. De fremre er vel antagelig spylt vekk med høytrykksspyler..... Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 19.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 De to merkene, ett på hver side, er tydlige, og det er ikke spor etter merker lenger foran, så jeg tror ikke de har blitt borte. Men nå her jeg vært oppe så da burde "fasit" foreligge? Den ble løftet foran merket: Merket er rett over impelleren til loggen: Med andre ord: Ikke løft her. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 IKKE kom bak dette merket på staget på slippvogna for da kommer du innpå propelltunnelen og den er ikke beregnet for at båten skal stå på. Litt forskjell om båten skal opp på tradisjonell slipp eller løftes med stropper. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Reneste heiselotto med løftemerker første gang man heiser . Før høstens landsetting hadde vi fullforvirring i havna. Vi er 2 375 Sonic som ligger ved siden av hverandre, en 05 mod og en 06 mod. På disse to, som for øvrig er helt identiske og likt utstyrt, sitter heisemerkene på forskjellige plasser. Og er markert i brukermanualen på forskjellige plasser med forskjellige mål. Vi heiste med stroppene på de respektive merker, og det gikk helt fint. Bare husk at står det i manualen at båten skal heises med spredere/åk, så fall ikke for fristelsen om noen sier den fint kan heises uten. Den instruksen står for en grunn og skal følges. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Chiefengineer Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Skorgenes har kanskje hatt et noe lettvint forhold til brukermanualer over lengre tid? https://www.batmagasinet.no/allerbm-annet-importforbud/importforbud-for-fem-skorgenesmodeller/619190 Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Chiefengineer skrev for 15 timer siden: Skorgenes har kanskje hatt et noe lettvint forhold til brukermanualer over lengre tid? https://www.batmagasinet.no/allerbm-annet-importforbud/importforbud-for-fem-skorgenesmodeller/619190 Vil jeg ikke si. De brukermanualer jeg refererte til er meget detaljerte og nummerert med båtens HIN. Kjenner ikke saken det skrives om i reportasjen, men kan være så enkelt som at norskspråklig brukermanual ble lagt ombord etter ankomst og derfor ikke var ombord ved grensepassering/tollklarering. Ikke vet jeg... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.