Korsfjord Startet 1.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2021 Jobbet litt med båten i dag, og en av tingene på planen var å bytte girolje på motoren, Johnson 30 hk (1997). Dette skulle jeg egentlig gjøre ved opptak i høst, men da var det kaldt, og jeg trodde kanskje det var det som gjorde at giroljen var tjukk og treg. Dermed utsatte jeg skiftet til våren, altså i dag. Uten at det hjalp, den var fortsatt tjukk, og rant meget sakte ut fra girhuset. Begge pluggene ble skrudd ut, bare så det er sagt. Oljen var grønn på farge. Selv om det fikk stå og renne (sige) i flere timer, tror jeg ikke at alt er tømt ut. Jeg vet ikke hva slags olje som er brukt, da det var forrige eier som skiftet olje sist. Grunn til bekymring? Sitér dette innlegget Link to post
Wr3cker Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Så lenge ikke oljen er full av vann eller annet så hadde jeg ikke gjort annet en å bytte den og kjørt en tur, for å så bytte den på nytt. Girolje til påhenger koster ikke så mange kronene på biltema heller :) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Nei, ingenting tyder på vann i oljen. Biltema - olje er allerede innkjøpt, men skal få tak i nye pakninger på pluggene også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.