
Ferder85
Dette er første gangen jeg legger inn noe på et forum, men trenger noen råd fra erfarende båt folk.
Til uken møter jeg representanter fra en av de mer anerkjente båtmerkene i Norge. De kommer for befaring av skade.
Ønsker ikke å si noe som kan sverte selger / Merket, men båten en en ryddig daycruser på 28 fot 300 HK.
Innerlineren/ bunstokken er løsnet, dette har ført til følgeskader i glassfiber rundt motor/ bak på båten.
båten er en 2018 modell så den er fortsatt innenfor garanti.
Båten er kjørt i bølger, men definitivt ikke hoppet på bølgene fra Danskebåten...
Båten har vært inne til en nøytral takst / jeg bestilte takstering, hovedsaklig for å utelukke yttre skader, det var ingen yttre skader.
Har snakket med et par advokater, og der vi står nå, så skal vi selvfølgelig gå inn for en god dialog ovenfor leverandør /selger, men er tydelige på at dette tar vi til retten om nødvendig, innerlineren skal ikke løsne på en 2018 mod. til 900.000 - hva tenker dere?