Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

olemd skrev for 21 timer siden:

Takk for svar alle! Endelig et sted på nettet uten harselas og spydigheter..

jeg prøver å senke motoren et hull så ser vi ?

Det spørs om det går. Ut fra bildet ser det ut til at motoren er montert så lavt det går - altså i øverste hull. Det er heller ikke hull i jackplaten til å senke noe mer ned.

jackplate.png.d0bc39ae02fcb4349fa6ea8f5dd12081.png

Som man også ser, er hullene som motoren festes i, hevet ca. en tomme (2,5cm) i forhold til festene mot akterspeilet. Mulig at du får motoren bittelitt dypere ved å droppe den hydrauliske liften selv om setbacket er 10 tommer. Det er kanskje mulig å få borret nye hull litt høyere - men det medfører selvsagt at alt må demonteres.

Dermed tenker jeg at å se litt på propellen kan være en vel så god utvei for å få bedre grep. Suzuki-motorene kommer som regel med en av to typer 3-blads propeller. Enten den "lille" serien med varierende diameter etter stigning, eller den store med konstant 16" diameter. Jeg har prøvd den lille serien på min Suzuki-motor, og disse har relativt dårlig grep. Så hvis det står en slik på, er det nokså enkelt å finne en propell som griper bedre.

Solseng

Solseng

olemd skrev for 21 timer siden:

Takk for svar alle! Endelig et sted på nettet uten harselas og spydigheter..

jeg prøver å senke motoren et hull så ser vi ?

Det spørs om det går. Ut fra bildet ser det ut til at motoren er montert å lavt det går - altså i øverste hull. Det er heller ikke hull i jackplaten til å senke noe mer ned.

jackplate.png.d0bc39ae02fcb4349fa6ea8f5dd12081.png

Som man også ser, er hullene som motoren festes i, hevet ca. en tomme (2,5cm) i forhold til festene mot akterspeilet. Mulig at du får motoren bittelitt dypere ved å droppe den hydrauliske liften selv om setbacket er 10 tommer. Det er kanskje mulig å få borret nye hull litt høyere - men det medfører selvsagt at alt må demonteres.

Dermed tenker jeg at å se litt på propellen kan være en vel så god utvei for å få bedre grep. Suzuki-motorene kommer som regel med en av to typer 3-blads propeller. Enten den "lille" serien med varierende diameter etter stigning, eller den store med konstant 16" diameter. Jeg har prøvd den lille serien på min Suzuki-motor, og disse har relativt dårlig grep. Så hvis det står en slik på, er det nokså enkelt å finne en propell som griper bedre.

• Create New...