Jump to content

Skal jeg sette inn båten med bunnstoff etter å ha fjernet alt (Uttern55) eller bruke noe annet?

Båteier2018

Recommended Posts

Har en Uttern d55 som jeg fikk fjernet alt bunnstoff, det løsnet lett med litt skraping. Står med bunn som er ren og glatt men usikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker helst å slippe å sitren igjen mange lag med bunnstoff etter noen år. Finnes det noe mer lignende maling som ikke bygger så mye eller flasser i ettertid. Vil heller ikke at den skal gro igjen om jeg dropper bunnstoff et år. 

Ellers så står jeg for å legge på et lag med selvpolerende bunnstoff.  
Dette er en 2006 model jeg anskaffet i fjor. Har den kun på vannet på sommeren på sjøen

Faxen skrev for 17 timer siden:

Jeg ville lagt på et lag epoksy primer, så et lag hardt bunnstoff av uønsket farge, så på med selvpolerende av ønsket farge.

Neste år er det bare å flekke over, der det trengs.:thumbsup:

Enig! Ellers så sliter jeg litt med å forstå hvorfor så mange sverger til Biltemas bunnstoff, det gir mange færre kvm pr liter enn de anerkjente merkene så det er faktisk et av de dyreste du finner. Selv om literprisen ser OK ut....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 5 timer siden:

Enig! Ellers så sliter jeg litt med å forstå hvorfor så mange sverger til Biltemas bunnstoff, det gir mange færre kvm pr liter enn de anerkjente merkene så det er faktisk et av de dyreste du finner. Selv om literprisen ser OK ut....

Folk kjøper ikke nødvendigvis BT-bunnstoff fordi det er billigst (for det er det ikke), men fordi det erfaringsmessig fungerer best. Det kobberoksidbaserte bunnstoffet til BT er glimrende. Jeg har holdt på med dette i snart 40 år nå og prøvd det meste. 

Cruiseliner skrev for 1 time siden:

Jeg har holdt på med dette i snart 40 år nå og prøvd det meste. 

Ok. Om du er fornøyd så holder det jo. Jeg har brukt både Jotun, Hempel og Seajet, og synes alle fungerer like greit egentlig. Det går fort noen år mellom hver gang båten er oppe, men bunnstoffet gjør jobben. Jeg smører heller ikke hver gang, kun når det gamle er tynnslitt og gjennomsiktig.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...