Jump to content

Edit History

HiWard

HiWard

Da forstår jeg litt mer. Vil forbrukere trekke strøm fra begge batterier med dette opplegget?  En annen ting er jo at slik det er koblet på skjemaet ditt, vil agm og lifepo lades med samme ladekurve. Kan hende lifepo-batteriet ditt har en bms som gjør at det ikke spiller noen rolle. Siden du bare har victron-produkter her, kan det hende det er litt info å hente i manualene deres.

Jeg hadde et lignende spørsmål som deg og landet på en CTEK DS250SE med integrert mppt. Denne lader dog kun lifepo-batteriet mens startbatteriet må klare seg med strøm det får fra motor/stator og eventuelt landstrøm. Unntaket er solceller som jeg mener lader begge bankene, men det har jeg ikke testet selv

HiWard

HiWard

Da forstår jeg litt mer. Vil forbrukere trekke strøm fra begge batterier med dette opplegget?  En annen ting er jo at slik det er koblet på skjemaet ditt, vil agm og lifepo lades med samme ladekurve. Kan hende lifepo-batteriet ditt har en bms som gjør at det ikke spiller noen rolle. Siden du bare har victron-produkter her, kan det hende det er litt info å hente i manualene deres.

Jeg hadde et lignende spørsmål som deg og landet på en CTEK DS250SE med integrert mppt. Denne lader dog kun lifepo-batteriet mens startbatteriet må klare seg med strøm det får fra motor/stator og eventuelt landstrøm.

• Create New...