Kaptein Nemo Startet 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2021 Jeg har kjøpt ny båt som har radar. Jeg har ikke hatt radar tidligere så det er mye å lære. Er det noen som vet hva den blå linjen på bildet betyr? Den hvite linjen er kursen til båten. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 (redigert) Hadde vært intressant å sett dataene som ikke vises i høyre bildekant. Men mest sannsynlig er dette en kompasskurs, så du har mest sannsynlig et kompass du må kalibrere. Edit: Det er vel kansje peilelinjen (EBL) som er aktivert. Om du søker på plotteren på Google, så finner du manual som viser hvordan du skal slå av og på denne og hvordan du skal bruke den. Redigert 3.Mai.2021 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 (redigert) 99% sikker på at dette er EBL. Et veldig nyttig verktøy som kan lurt å kunne bruke ? Jeg ser du i tillegg har "range rings" på. Personlig skrur jeg disse av og setter heller opp en(eller to)VRM? Redigert 3.Mai.2021 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 4.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2021 Dette høres ut som en sannsynlig forklaring. Jeg trente bla med å aktivere et mål så det er nok EBL. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.