sol Startet 5.November.2005 Link til dette innlegget Startet 5.November.2005 (redigert) Har jeg gjort noe dumt????? Kjøpte en kartplotter på QXL Garmin 182 ,som jeg etterpå har hørt kom fra USA.Tidliger eier fikk den med i en båt derfra. Plotteren er helt ny i eske Har ennå ikke mottat den,men kommer vel til uka Spørsmål: Vil denne funke greit her hjemme om jeg kjøper inn en Bluechart brikke??? Er menyen på norsk?? Håper på at dette går greit.Noen som vet?? Redigert 5.November.2005 av sol (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.November.2005 Link til dette innlegget Svart 5.November.2005 (redigert) Du kan nok slappe helt av, denne fungerer selvsagt her i landet og i alle andre lan i verden forøvrig. Kjøp brikken i Norge og kose deg på fjorden. Mest sannsynlig så har 182 norsk meny, om ikke så kan programvaren oppgraderes via Garmin sin hjemmeside og Norsk språk. Antar det er 182C du har kjøpt, hvis ikke så har du gjort noe dumt etter min mening. men plotteren vil fortsatt fungere i Norge. Redigert 5.November.2005 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sol Svart 5.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2005 Er nok ikke 182 c .Denne har bare gråtoneskjerm.Ville egentlig ha en med fargeskjerm,men denne var veldig billig!!!!!!!! Kannskje en ide å prøve å få tak i brukt brikke?? Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 5.November.2005 Link til dette innlegget Svart 5.November.2005 Greit kjøp. Jeg fikk en kompis til å kjøpe meg en Garmin 192 CI i Usa for noen mnd. siden. Pris 5000,- pluss brikke i Norge kr. 2100,- Alt virker helt greit. Norsk meny også, uten noen extra nedlasting. Men jeg regner med at jeg skal driste meg til å oppdatere datavaren via nmea til PC. Sitér dette innlegget Link to post
fjordholmen Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Er det noen som har erfaringer med kjøp av kart plotter på Ebay,Ser ut til at det går å annskaffe en til en brukendes pris. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Det er fullt mulig å skaffe seg ja. Har ikke kjøpt plotter fra E-bay, men mye annet rask opp gjennom tidene.. motorykler og slike greier... fungerer alldeles utmerket... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
fjordholmen Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 det er vel en del avgifter Sitér dette innlegget Link to post
Stigt:-) Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Det tilkommer Norsk moms på plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 og på frakten Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TideRace Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 (redigert) Etter de nye tollreglene skal du vel ikke betale toll/ mva på frakten? Forutsetningen er selvfølgelig at varens verdi og frakt er spesifisert på faktura og befraktningsdokument. Samme gjelder den nye tollfrie grensen på kr. 200,- ved egenimport. Det er varens verdi som skal være under kr. 200,-, fraktkostnader kan være hva som helst over dette og er ikke toll/ mva-belagt. Redigert 16.Februar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Det er meget mulig... men dette er sakset fra toll.no nå.. Det du henviser til er for varer under 200 kroner, og jeg er litt i tvil om en kartplottere faller inn under denne grensen... men skal aldri si aldri Toll og avgifter ved innførsel av varerInnførsel av varer med vareverdi over 200 kroner må fortolles. Det vil si at det må betales merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TideRace Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Du har sikkert rett, Sydvesten! Jeg trekker spørsmålet over Med hensyn til 200 kroners grensen er jeg imidlertid rimelig sikker på at denne gjelder for varens kostpris og at frakt holdes utenfor.... (prøver meg igjen.. ) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Har lagt merke til at det stadig vekk nevnes at man ikke har måttet betale moms på varer kjøpt i utlandet til mere enn 200. Kan se ut som det er litt av et lotteri, eller flaks/uflaks, om man må betale moms eller ikke? Kunne vært spennende med tilbakemeldinger fra folk her om de har, eller ikke har, måttet betale moms slik at man kan gjøre en aldri så liten beregning på hva sjansene er for å slippe momsen? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Jeg har opplevd begge deler, men regelen er at momsen betales... unntaket er at det slipper igjennom uten å ha blitt fanget opp.... men det er min subjektive vurdering... Mener jeg fikk to pakker fra unaiten, en med clutchdeler til motorsykkel, og en med noe annet... Begge ble levert med samme frakt firma, men med hukommelsen som en middels voksen mann så husker jeg ikke detaljene her Har også hatt en pakk som knapt slapp igjennom siden fakturaen var litt "uklar"... Den lå i nesten 4 uker før jeg fikk den igjennom, da med Pay Pal utskrift som bekreftet beløpet.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Verrie Svart 16.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2007 Litt på siden av hva trådstarter spør om, men tenkte jeg skulle tipse om at Maritim har kjempetilbud på en haug kartplottere for tiden. Jeg var innom Arendalsbutikken i dag, og kunne konstatere der var mange typer under tilbud. Om dette kommer ned i utenlandske priser har jeg ikke tatt meg tid til å vurdere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.