Jump to content

Edit History

Careka

Careka

Hvis man runder Lista fyr. og der er nordvest, sjø. ++. så gå på insiden av Hidra, og etter det kan man holde 10 m fra land helt opp til egersund,  da får sjø og vind lite tak,  Litt stamping blir det, men da er man mest i skul.  Så hviler man ut i egersund. og venter på bedre vær. før Jæren skal forseres.

( Sommers tid, legger vinden seg om natten,  som reglel,  fint tid å krysse jæren på.)

Og hvis det er stor sjø når man kommer til Jærens Rev(bøye). så vær obs på at hele bunnen innafor. er full av rullestein,  store stein,  her er kartet usikkert, så etter en god høst og vinter storm periode. så stemmer ikke kartene dybdenne.  så være OBS,  serlv seiler eg som regler rundt. og jeg stikker bare 1m. ned.  litt innafor går jo greit,  men ikke gå langt in. slik jeg ser enkelte. har gjort.

Careka

Careka

Hvis man runder Lista fyr. og der er nordvest, sjø. ++. så gå på insiden av Hidra, og etter det kan man holde 10 m fra land helt opp til egersund,  da får sjø og vind lite tak,  Litt stamping blir det, men da er man mest i skul.  Så hviler man ut i egersund. og venter på bedre vær. før Jæren skal forseres.

( Sommers tid, legger vinden seg om natten,  som reglel,  fint tid å krysse jæren på.)

Og hvir det er stor sjø når man kommer til Jærens Rev(bøye). så vær obs på at hele bunnen innafor. er full av rullestein,  store stein,  her er kartet usikkert, så etter en god høst og vinter storm periode. så stemmer ikke kartene dybdenne.  så være OBS,  serlv seiler eg som regler rundt. og jeg stikker bare 1m. ned.  litt innafor går jo greit,  men ikke gå langt in. slik jeg ser enkelte. har gjort.

• Create New...