Haveva Startet 4.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2021 Hei. Jeg er helt ny båteier og har tusen spørsmål Lurer på hvordan det innebyggede ekkoloddet til Simrad G07 xsr fungerer. Har så mye å sette meg/oss inn i og har ikke rukket å lese alt fra a-å. Fungerer det ok? Er det enkelt å bruke? Hva fungerer godt/mindre godt? Veldig takknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 4.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2021 Ekkoloddet i GO7 XSR fungerer svært bra. Det er en enkanal versjon av CHIRP ekkoloddet som er integrert i toppmodellen NSS Evo3S med litt lavere utgangseffekt. Utgangseffekten er en plass mellom 600W and 1kW rms, jeg ønsker ikke å gå mer i detalj siden tallet ikke oppgis av Simrad. Ekkoloddet fungerer uansett svært bra med en 1kW svinger som B175M. Begrensningen til ekkoloddet i GO serien er at det bare er en svinger kontakt, dette betyr at det stort sett er et svingeralternativ hvis en ønsker både vanlig ekkolodd og StructureScan, nemlig 3 in 1 Active Imaging. For fiske på litt dypere vann er 50/200 kHz HDI et bra valg, med denne kan fisk vises på 100m. HDI svingere støtter DownScan i tilegg til vanlig ekkolodd. Alle enkanals Airmar CHIRP svingere støttes også, det gjør også 50/200 kHz svingere som TM260. Ekkoloddet i GO7 XSR er enkelt å bruke, fungerer bra i automodus. Det er bare noen få Instillinger som trengs og så kan det kjøre i automodus. Sitér dette innlegget Link to post
Haveva Svart 4.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2021 Tusen takk for svar! Her var det en del teknisk info som jeg ikke skjønner så mye av, men da vet jeg at dette fungerer bra. Er jo bare en hobbyfisker som tilfeldigvis har kjøpt båt, så dette må jo bare prøves Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.