Jump to content

Edit History

jrr1969

jrr1969

Jeg også bruker Gule sider sjø som jeg har lastet ned som app og synes den er perfekt har brukt den til og legge inn waypunkt på rutene jeg har reist og den er super-lett og bruke og gode kart og som nevnt den Ais funksjonen gjør det lett og holde oversikt over store skip og båter med deres kurs og hastighet ,så man lett planlegger og ikke kommer i veien-

gikk sist uke forbi Kolsnes og fikk varsel om stor skipstraffikk i området - så satte funksjonen på og dermed lettere og planlegge for da visste jeg deres kurs og hastighet så ikke man kom for nære eller forstyrret dem- og billig som nevnt her tror det var 139,-kr året og legger jeg inn kurs eller noe som ikke holder dybden eller at planlagt rute krasjer med mine båt data,

da kommer automatisk inn forslag til endring av planlagt rute rundt eller forbi det området med dybde /evt høyde (hvis man er seilbåt og luftspenn-broer)-da har jeg selvsagt lagt inn alle mine båtdata- lengde -bredde -høyde-dyptgënde - m,m 

nå har jeg hatt den og brukt den siden i fjor en gang og har vert mer eller mindre langs hele den norske vestkysten med den - sandnes/stavanger i sør og til nord forbi øygarden/fedje og innover hardangerfjorden og rundt om i sunnhordaland og Gule sider sjø  har vert helt dekkende og hjulpet meg mye.

Og der er og et eget kart med alle sjøkart data over Shetland og den dekker hele Norges kystlinje fra Svenske grensa til den Russiske grensa i nord

jrr1969

jrr1969

Jeg også bruker Gule sider sjø som jeg har lastet ned som app og synes den er perfekt har brukt den til og legge inn waypunkt på rutene jeg har reist og den er super-lett og bruke og gode kart og som nevnt den Ais funksjonen gjør det lett og holde oversikt over store skip og båter med kurs hastighet så man lett planlegger og ikke kommer i veien- gikk sist uke forbi Kolsnes og fikk varsel om stor skipstraffikk - så satte funksjonen på og dermed lettere og planlegge for da visste jeg deres kurs og hastighet så ikke man kom for nære eller forstyrret dem- og billig som nevnt her tror det var 139,-kr året og legger jeg inn kurs eller noe som ikke holder dybden eller at planlagt rute krasjer med mine båt data,

da kommer automatisk inn forslag til endring av planlagt rute rundt eller forbi det området med dybde /evt høyde (hvis man er seilbåt og luftspenn-broer)-da har jeg selvsagt lagt inn alle mine båtdata- lengde -bredde -høyde-dyptgënde - m,m 

nå har jeg hatt den og brukt den siden i fjor en gang og har vert mer eller mindre langs hele den norske vestkysten med den - sandnes/stavanger i sør og til nord forbi øygarden/fedje og innover hardangerfjorden og rundt om i sunnhordaland og Gule sider sjø  har vert helt dekkende og hjulpet meg mye.

Og der er og et eget kart med alle sjøkart data over Shetland og den dekker hele Norges kystlinje fra Svenske grensa til den Russiske grensa i nord

jrr1969

jrr1969

Jeg også bruker Gule sider sjø som jeg har lastet ned som app og synes den er perfekt har brukt den til og legge inn waypunkt på rutene jeg har reist og den er super-lett og bruke og gode kart og som nevnt den Ais funksjonen gjør det lett og holde oversikt over store skip og båter med kurs hastighet så man lett planlegger og ikke kommer i veien- gikk sist uke forbi Kolsnes og fikk varsel om stor skipstraffikk - så satte funksjonen på og dermed lettere og planlegge for da visste jeg deres kurs og hastighet så ikke man kom for nære eller forstyrret dem- og billig som nevnt her tror det var 139,-kr året og legger jeg inn kurs eller noe som ikke holder dybden eller at planlagt rute krasjer med mine båt data,

nå har jeg hatt den og brukt den siden i fjor en gang og har vert mer eller hele vestkysten med den - sandnes/stavanger i sør og til nord forbi øygarden/fedje og innover hardangerfjorden og rundt om i sunnhordaland og Gule sider sjø  har vert helt dekkende og hjulpet meg mye

jrr1969

jrr1969

da kommer automatisk inn forslag til endring av planlagt rute rundt eller forbi det området med dybde /evt høyde (hvis man er seilbåt og luftspenn-broer)-da har jeg selvsagt lagt inn alle mine båtdata- lengde -bredde -dyptgënde - m,m 

nå har jeg hatt den og brukt den siden i fjor en gang og har vert mer eller hele vestkysten med den - sandnes/stavanger i sør og til nord forbi øygarden/fedje og innover hardangerfjorden og rundt om i sunnhordaland og Gule sider sjø  har vert helt dekkende og hjulpet meg mye

jrr1969

jrr1969

Jeg også bruker Gule sider sjø som jeg har lastet ned som app og synes den er perfekt har brukt den til og legge inn waypunkt på rutene jeg har reist og den er super-lett og bruke og gode kart og som nevnt den Ais funksjonen gjør det lett og holde oversikt over store skip og båter med kurs hastighet så man lett planlegger og ikke kommer i veien- gikk sist uke forbi Kolsnes og fikk varsel om stor skipstraffikk - så satte funksjonen på og dermed lettere og planlegge for da visste jeg deres kurs og hastighet så ikke man kom for nære eller forstyrret dem- og billig som nevnt her tror det var 139,-kr året og legger jeg inn kurs eller noe som ikke holder dybden eller atplanladt rute krasjer med mine båt data,

da kommer automatisk inn forslag til endring av planlagt rute rundt eller forbi det området med dybde /evt høyde (hvis man er seilbåt og luftspenn-broer)-da har jeg selvsagt lagt inn alle mine båtdata- lengde -bredde -dyptgënde - m,m 

jrr1969

jrr1969

Jeg også bruker Gule sider sjø som jeg har lastet ned som app og synes den er perfekt har brukt den til og legge inn waypunkt på rutene jeg har reist og den er super-lett og bruke og gode kart og som nevnt den Ais funksjonen gjør det lett og holde oversikt over store skip og båter med kurs hastighet så man lett planlegger og ikke kommer i veien- gikk sist uke forbi Kolsnes og fikk varsel om stor skipstraffikk - så satte funksjonen på og dermed lettere og planlegge for da visste jeg deres kurs og hastighet så ikke man kom for nære eller forstyrret dem- og billig som nevnt her tror det var 139,-kr året og legger jeg inn kurs eller noe som ikke holder dybden eller krasjer med andre båt data kommer automatisk inn forslag til endring av planlagt rute-da har jeg selvsagt lagt inn alle mine båtdata- lengde -bredde -dyptgënde - m,m 

• Create New...