Jump to content

Edit History

Duvel

Duvel

...

 

Duvel

Duvel

Jeg har vært passasjer noen ganger i en Øien 530 med suzuki 4t 40hk. Selv har jeg en rana 530 med suzuki 4t 50hk (som tidligere hadde 30hk t2). 

 

Ville ikke hatt noe mindre enn 40hk selv i en Øien 530. Da vil du slite med planing. 40-50hk er riktig for disse båtene tenker jeg. Har en penger så foretrekker jeg største mulige motor som stort sett bare gir fordeler. En kan da kjøre i masjfart mer behaglig lavere omdreiningshastighet mindre støy etc. Å bare bruke motor med 100% gasspådrag hele tiden er sjelden veldig økonomisk.

 

Lykke til med økonomiske prioriteringer, håper du blir fornøyd til slutt.

Duvel

Duvel

Jeg har vært passasjer noen ganger i en Øien 530 med suzuki 4t 40hk. Selv har jeg en rana 530 med suzuki 4t 50hk (som tidligere hadde 30hk t2). 

 

Ville ikke hatt noe mindre enn 40hk selv i en Øien 530. Da vil du slite med planing. 40-50hk er riktig for disse båtene tenker jeg. Har en penger så foretrekker jeg største mulige motor som stort sett bare gir fordeler. En kan da kjøre i masjfart mer behaglig lavere omdreiningshastighet mindre støy etc. Å bare bruke motor med 100% gasspådrag hele tiden er sjelden veldig økonomisk.

 

Lykke til med økonomiske prioriteringer, håper du blir fornøyd til slutt.

Takker og bukker.

Duvel

Duvel

Takker og bukker.



×
×
  • Create New...