Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

Dette er nærmere enn mange tror, og flere norske firmaer er langt framme i denne utviklingen:

 

Evoy har allerede utviklet  hurtiggående båter og jobber også med ladesystemer og infrastruktur.

Se for eksempel denne omtalen.

 

Hyrex satser på hydrogen, da det ikke gir rekkeviddebegrensninger, noe som kan være kritisk i båt.

 

Alle som har vært på Båtplassen en tid kjenner @Farco, som også er medlem her. Han har kastet ut dieselmotoren i en større seilbåt og installert 40 kw med LYP-celler for elektrisk framdrift. For han er det en fullverdig framdriftsløsning med grei rekkevidde. Hvis Farco ser dette kan han kanskje informere litt mer om hvordan det fungerer i praksis.

 

Edit: Ser nå etterpå at første post jo nettopp omtaler Evoy .. sorry :)

 

 

TideRace

TideRace

Dette er nærmere enn mange tror, og flere norske firmaer er langt framme i denne utviklingen:

 

Evoy har allerede utviklet  hurtiggående båter og jobber også med ladesystemer og infrastruktur.

Se for eksempel denne omtalen.

 

Hyrex satser på hydrogen, da det ikke gir rekkeviddebegrensninger, noe som kan være kritisk i båt.

 

Alle som har vært på Båtplassen en tid kjenner @Farco, som også er medlem her. Han har kastet ut dieselmotoren i en større seilbåt og installert 40 kw med LYP-celler for elektrisk framdrift. For han er det en fullverdig framdriftsløsning med grei rekkevidde. Hvis Farco ser dette kan han kanskje informere litt mer om hvordan det fungerer i praksis.

 

Edit: Ser nå etterpå at første post jo nettopp omtaler Evoy .. sorry :)

TideRace

TideRace

Dette er nærmere enn mange tror, og flere norske firmaer er langt framme i denne utviklingen:

 

Evoy har allerede utviklet  hurtiggående båter og jobber også med ladesystemer og infrastruktur.

Se for eksempel denne omtalen.

 

Hyrex satser på hydrogen, da det ikke gir rekkeviddebegrensninger, noe som kan være kritisk i båt.

 

Alle som har vært på Båtplassen en tid kjenner @Farco, som også er medlem her. Han har kastet ut dieselmotoren i en større seilbåt og installert 40 kw med LYP-celler for elektrisk framdrift. For han er det en fullverdig framdriftsløsning med grei rekkevidde. Hvis Farco ser dette kan han kanskje informere litt mer om hvordan det fungerer i praksis.

 

 



×
×
  • Create New...