Quattro Startet 7.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2021 (redigert) Har fått litt til med en Johnson 70hk 2000 omc etter jeg byttet strømkabler til 50mm2 og renset forgassere, vil ikke motor starte, når jeg vrir om nøkkel til start så går sikring på motor (20ah) Kontrollert kontakter og overflate på det jeg har lagt opp, dette ser bra ut. her er bilde av sikringholder på motor Også er det satt inn nytt batteri. Prøvd å sette tilbake gamle kabler, samme feil skjer igjen. Redigert 7.Mai.2021 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 7.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2021 (redigert) Årsak funnet, ledning hadde gnisset og mot en annen ledning fra kontrollboks. motor går nå litt på tomgang føre den stopper, noen forslag ? forgassere er nylig renset, her er det faste dyser, så ingen mulighet for feil justering(?) ny plugger Redigert 7.Mai.2021 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 7.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2021 da min tilsvarende motor alltid stoppet etter en tid på tomgang var det det ene spjeldet i forgasseren som ikke lukket seg helt, men gnisset mot kanten. Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 7.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2021 snekkerbod skrev On 7.5.2021 at 18.16: da min tilsvarende motor alltid stoppet etter en tid på tomgang var det det ene spjeldet i forgasseren som ikke lukket seg helt, men gnisset mot kanten. Vis hele sitatet Justering på spjeld ? Eller kan stag til forgassere være feilmontert ? Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 7.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2021 for meg måtte spjeldet skyves en millimeter til siden. årsaken hos deg kan være noe annet rundt forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 10.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 (redigert) All tre gasspjeld står fint og ingen anntydning til gnising. sjekket over coiler i går, fant to stykk som var en del korridert og sprekt/åpnet seg i silikonen. Byttet så disse og motor går lengre på tomgang, nå begynner den å "slå" om den står lenge. kan dette tyde på bensinpumpe? Dette er en vro motor som er utkoblet. pumper jeg på pumpe på bensinslange, da kveles motor. Så ville tro den drukner ved pumping ? noe som ikke kom med i først innlegg var at jeg kjørte siste tanken med Quicksilver QUICKSTOR QS@12 da jeg fikk et tips av nærmeste forhandler om å kjøre siste tank med dette. Jeg var også litt uheldig med å helle litt mye. Men ny og fersk bensin med 2% olje nå. kan reedventilene være tilgrisete eller ødelagt? Redigert 10.Mai.2021 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 (redigert) Quattro skrev On 10.5.2021 at 15.09: pumper jeg på pumpe på bensinslange, da kveles motor. Så ville tro den drukner ved pumping ? Vis hele sitatet da vil jeg anta at flottør i forgasser ikke stenger riktig for bensintilførselen og en eller flere av sylinderene drukner i bensin? da jeg testet min J70 1995 mod for det samme så hadde jeg vann i munnen og blåste vann inn i forgasseren da den var demontert - sjekket da at kammeret var dønn tett da det var fullt av vann. Gjorde det samme med alle tre forgasserene. Da kunne jeg fin-innstille akkurat vinkelen til flottøren så den stengte perfekt. Redigert 10.Mai.2021 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 10.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 snekkerbod skrev On 10.5.2021 at 21.21: da vil jeg anta at flottør i forgasser ikke stenger riktig for bensintilførselen og en eller flere av sylinderene drukner i bensin? da jeg testet min J70 1995 mod for det samme så hadde jeg vann i munnen og blåste vann inn i forgasseren da den var demontert - sjekket da at kammeret var dønn tett da det var fullt av vann. Gjorde det samme med alle tre forgasserene. Da kunne jeg fin-innstille akkurat vinkelen til flottøren så den stengte perfekt. Vis hele sitatet Det kan jeg få gjort i morgen. Det du gjorde var å blåse vann inn i bensininntaket på forgasser til kammeret ble helt fult for så å sjekke om det holder tett når man fortsetter å blåse inn? Og evt justere på åpningen på flottøren? Når jeg renset forgassere sist, byttet jeg ikke pakninger, dette er vell ikke nødvendig om det ikke er synlige feil? Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 (redigert) Ja, blir den ikke potte tett så justerer du på den metallfliken som flottøren sitter på. Blir den ikke tett vil jeg anta at bensinpumpen dytter på med bensin til den drukner. Etter at jeg fikk fikset dette så kunne jeg dorge i timesvis uten at motoren hostet og daua. ...og motoren hadde aldri vært så bra som da jeg solgte den for to år siden. Redigert 10.Mai.2021 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 11.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 (redigert) Så bra, da skal jeg få sjekket dette :) har ikke hatt noen problem med tomgang eller å dorge. Men etter denne tilsettingen ble tilsatt så begynte det Redigert 11.Mai.2021 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 11.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 (redigert) Har nå renset og sjekket forgassere. Flottør på forgasser 2( midterste) lå 12mm, justerte denne ned til 18mm som di to andre forgasserene. Tomgangsdyse(dyse i kammer) på forgasser 3(nederst) var noe innsnevret. sjekket også om disse holdt tett og det gjorde di. motoren ble mye mer lett-startet. men feil oppstår enda. ser også at det har kommet en tykk konsistens ut av eksos. Etter å ha googlet litt og sett på YouTube så ble det fortalt at flotørkammeret skal ligge på mellom 28-41mm(?) Motoren har også quick start( går høyere på turtallet ved kald motor) når motoren går ned på turtallet da går den hardere, syns lyden er lik som på denne motoren. dette er en VRO motor som er koblet ut. Kan det være at bensinpumpe/VRO-pumpe som gir ustabilt trykk? Bilde av konsistensen Redigert 11.Mai.2021 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Det brune som kommer må vel være ikke-forbrent 2-takts olje. Knakjse er bensinblandingen for feit, men da ville du hatt problemer med å starte motoren. Sjekk at ikke den manuelle primeren står i åpen posisjon. skal vende mot primer-huset slik som på bildet. Ellers synes jeg ikke den motoren du linket til hadde noe spesiell ulyd med tanke på at den var kald og ikke hadde blitt startet på lang tid. Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 12.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2021 Primeren står mot primerhuset i det "hakket". Om du blar til 2:52 på filmen så vil du høre en annen lyd, en mer hardere gange. motoren ble veldig tungstartet/ fikk start med en del gass. ubrent 2-takts olje, kan vell også tyde på at bensinpumpe i gir nok bensin ? Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 13.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 Ikke gir nok bensin skulle det stå. tenkte å bestille ny pumpe i morgen, til en vanlig uten vro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.