Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Som emnetittelen sier - ønsker jeg å lakkere alu.rammene rundt vinduene i båten min. Både innvendig og utvendig. Glassene (glass på frontvinduer, plexi på sidevinduer???) sitter i en gummipakkning (tror jeg det er)! Jeg har forstått at for å lakkere med godt resultat bør jeg først finpusse, så behandle med noe etsende for at lakken (i dette tilfelle tenker jeg helt hvit Bengalac) skal sitte bedre (har jeg forstått riktig?) Så lurer jeg på:

(Har hørt at det er stygt å lure seg på - men styggere å lure seg av :lol: Jeg er for gammel til å forstå den påstanden :thumbsup:

Vil denne etsende guffa jeg skal bruke på alu.rammene gjøre noe med gummipakkningen. Bør jeg maskere? Hvilken type tape bør jeg bruke da? Ytterlige "saker og ting" jeg bør tenke på? 

13-12-26.jpg

13-14-16.jpg

tom Cognac

tom Cognac

Som emnetittelen sier - ønsker jeg å lakkere alu.rammene rundt vinduene i båten min. Både innvendig og utvendig. Galssene (plexi på sidevinduer???) sitter i en gummipakkning (tror jeg det er)! Jeg har forstått at for å lakkere med godt resultat bør jeg først finpusse, så behandle med noe etsende for at lakken (i dette tilfelle tenker jeg helt hvit Bengalac) skal sitte bedre (har jeg forstått riktig?) Så lurer jeg på:

(Har hørt at det er stygt å lure seg på - men styggere å lure seg av :lol: Jeg er for gammel til å forstå den påstanden :thumbsup:

Vil denne etsende guffa jeg skal bruke på alu.rammene gjøre noe med gummipakkningen. Bør jeg maskere? Hvilken type tape bør jeg bruke da? Ytterlige "saker og ting" jeg bør tenke på? 

13-12-26.jpg

13-14-16.jpg

• Create New...