Jump to content

Rolling and tipping. Maleteknikken som ikke funker hos meg.

PiperBill

Recommended Posts

Jeg prøver og bruker en teknikk som heter “rolling and tipping” til lakkering av en taukasse som var svart og skal blir hvit. Da skal malingen rulles på og umiddelbart etterpå strykes over med en myk pensel. Jeg har sett en del på YT og fulgte rådene om å bruke lite maling på rulle og å tynne ut malingen. Jeg har tatt et strøk med 2 komp epoksy primer men resultatet er ikke pen. Så faktisk bedre ut før jeg gikk over med pensel.  

Hva har jeg gjort feil og åssen kan jeg fikser det? 

Skal har 2-3 strøk med 2-komp polyuretanlakk til slutt. 

box3.jpg

box1.jpg

box2.jpg

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Au da  rulla slapp litt hår også....  

For å få et godt resultat må rulla vaskes først. Så må det du smører på være mer tyntflytende . Kanskje litt lav temperatur også. Fint sandpapir når primer er gjennomherdet . Polyuretan maling er lettere med den teknikken.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Knude skrev 2 minutter siden:

Au da  rulla slapp litt hår også....  

For å få et godt resultat må rulla vaskes først. Så må det du smører på være mer tyntflytende . Kanskje litt lav temperatur også. Fint sandpapir når primer er gjennomherdet . Polyuretan maling er lettere med den teknikken.

Takk Knude. Hadde det vært lurt å ha på 2. strøk med epoksy og så la det herder i noen dager før jeg går over med slipepapir? Maskin eller hånd?

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...