Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Båten veier ca 550 kg + motor, og er ganske lettdrevet.

Turtallsområdet til BF90D er 5300-6300, og såvidt jeg husker hadde jeg rundt 5800 rpm ved 38 knop.

Burde ha fått ca 6100 rpm med 5% fartsøkning som jeg ikke fikk.

Men fikk altså 6-7 knop mere med 25 Mercuryhester ekstra. Altså knapt 4 hk pr. knop fartsøkning grovt regnet.

Og da faktisk med samme 4-blads stålpropell som på Hondaen. Flytta den rett over. Annen utveksling naturligvis.

Teerex

Teerex

Båten veier ca 550 kg + motor, og er ganske lettdrevet.

Turtallsområdet til BF90D er 5300-6300, og såvidt jeg husker hadde jeg rundt 5800 rpm ved 38 knop.

Burde ha fått ca 6100 rpm med 5% fartsøkning som jeg ikke fikk.

Men fikk altså 6-7 knop mere med 25 hk ekstra. Altså knapt 4 hk pr. knop fartsøkning grovt regnet.

Og da faktisk med samme 4-blads stålpropell som på Hondaen. Flytta den rett over. Annen utveksling naturligvis.

Teerex

Teerex

Båten veier ca 550 kg + motor, og er ganske lettdrevet.

Turtallsområdet til BF90D er 5300-6300, og såvidt jeg husker hadde jeg rundt 5800 rpm ved 38 knop.

Burde ha fått ca 6100 rpm med 5% fartsøkning som jeg ikke fikk.

Men fikk altså 6-7 knop mere med 25 hk ekstra. Altså knapt 4 hk pr. knop fartsøkning grovt regnet.

Og da faktisk med samme propell som på Hondaen. Flytta den rett over. Annen utveksling naturligvis.

Teerex

Teerex

Båten veier ca 550 kg + motor, og er ganske lettdrevet.

Turtallsområdet til BF90D er 5300-6300, og såvidt jeg husker hadde jeg rundt 5800 rpm ved 38 knop.

Burde ha fått ca 6100 rpm med 5% fartsøkning som jeg ikke fikk.

Men fikk altså 6-7 knop mere med 25 hk ekstra. Altså knapt 4 hk pr. knop fartsøkning grovt regnet.

Og da faktisk med samme propell som på Hondaen. Flytta den rett over.

Teerex

Teerex

Båten veier ca 550 kg + motor, og er ganske lettdrevet.

Turtallsområdet til BF90D er 5300-6300, og såvidt jeg husker hadde jeg rundt 5800 rpm ved 38 knop.

Burde ha fått ca 6100 rpm med 5% fartsøkning som jeg ikke fikk.

Men fikk altså 6-7 knop mere med 25 hk ekstra. Altså knapt 4 hk pr. knop fartsøkning grovt regnet.

Teerex

Teerex

Båten veier 550 kg + motor, og er ganske lettdrevet.

Turtallsområdet til BF90D er 5300-6300, og såvidt jeg husker hadde jeg rundt 5800 rpm ved 38 knop.

Burde ha fått ca 6100 rpm med 5% fartsøkning som jeg ikke fikk.

Men fikk altså 6-7 knop mere med 25 hk ekstra. Altså knapt 4 hk pr. knop fartsøkning grovt regnet.



×
×
  • Create New...