Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

BF100A har turtallsområde 5500-6300, mot 5300-6300 på BF90D, så de har flyttet turtallet litt opp ja. Det er jo fortsatt bare en 1,5 liters motor med 3 ventiler pr. sylinder såvidt jeg husker. Dvs. muligens har 100-hesteren 4 ventiler, jeg finner litt motstridende tekniske data der ute. Må vel sjekke litt bedre i en eller annen delekatalog, kan jo ikke stole på det trykte ord lengre. I en delekatalog står det at begge er 16 ventilers, så det er nok jeg som surrer her :giggle:

Gikk i utgangspunktet ut fra at det var stort sett identiske motorer siden de bl.a. veier eksakt det samme, og BF100A har jo også SOHC.

Skulle tro at max. effekt lå rundt 5900-6000 på BF100A. Men jeg fikk altså ikke noen målbar økning i turtall/fart etter tuningen.

Teerex

Teerex

BF100A har turtallsområde 5500-6300, mot 5300-6300 på BF90D, så de har flyttet turtallet litt opp ja. Det er jo fortsatt bare en 1,5 liters motor med 3 ventiler pr. sylinder såvidt jeg husker. Dvs. muligens har 100-hesteren 4 ventiler, jeg finner litt motstridende tekniske data der ute. Må vel sjekke litt bedre i en eller annen delekatalog, kan jo ikke stole på det trykte ord lengre. I en delekatalog står det at begge er 16 ventilers, så det er kanskje jeg som surrer her.

Gikk i utgangspunktet ut fra at det var stort sett identiske motorer siden de bl.a. veier eksakt det samme, og BF100A har jo også SOHC.

Skulle tro at max. effekt lå rundt 5900-6000 på BF100A. Men jeg fikk altså ikke noen målbar økning i turtall/fart etter tuningen.

Teerex

Teerex

BF100A har turtallsområde 5500-6300, mot 5300-6300 på BF90D, så de har flyttet turtallet litt opp ja. Det er jo fortsatt bare en 1,5 liters motor med 3 ventiler pr. sylinder. Dvs. muligens har 100-hesteren 4 ventiler, jeg finner litt motstridende tekniske data der ute. Må vel sjekke litt bedre i en eller annen delekatalog, kan jo ikke stole på det trykte ord lengre. I en delekatalog står det at begge er 16 ventilers, men det stemmer jo ikke.

Teerex

Teerex

BF100A har turtallsområde 5500-6300, mot 5300-6300 på BF90D, så de har flyttet turtallet litt opp ja. Det er jo fortsatt bare en 1,5 liters motor med 3 ventiler pr. sylinder. Dvs. muligens har 100-hesteren 4 ventiler, jeg finner litt motstridende tekniske data der ute. Må vel sjekke litt bedre i en eller annen delekatalog, kan jo ikke stole på det trykte ord lengre.

• Create New...