nippon81 Startet 8.Mai.2021 Del på Facebook Startet 8.Mai.2021 Hei alle sammen! Jeg vurderer i disse dager å bytte min båt ut med en coastliner 6200/draco 21 eller en uten S64. Det som jeg lurer på Er om dere her inne har erfaringer med de motoralternativene disse båtene leveres med. Coastliner leveres oftest med Volvo, mens Uttern leveres med mercruiser eller Mercruiser/Cummins. Hva er deres erfaringer og hva er de mest driftsikre motorene for en slik båt? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 S64 har 17gr v-bunn. Flott på små innsjøer uten bølger! Liten vinkel kan også være effektivt om det gjøres rett. Jeg oppfatter ikke at den går fortere enn konkurrenter med tilsvarende motor… men skal man ligge i rolig vann og ikke er ute i bølger så er dette ikke viktig. Vi har hytte litt ute mot den åpnere sjøen langs Vestfoldkysten og der trives ikke Uttern. De snur når de kommer litt ut i fjorden. Har en bekjent med Uttern. Han kaller den for badebrygge. Egner seg til å ligge å sole seg i. Hver sin smak og behov. Coast liner er Draco skrog. Det er en båt! Sitér dette innlegget Link to post
nippon81 Svart 8.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 OK! Så når man har Island som nærmeste naboer på trøndelagskysten, så er vel uttern kanskje ikke den mest ideelle båten. Da blir det å se etter en coastliner/Draco Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Jeg mener det er klokt å unngå flatbunnede båter i sjø. Alt flatere enn 20gr er ugreit. Det hadde hjulpet om skroget er særdeles smalt. Men feks Uttern er nesten kvadratisk -like bredt som langt- noe overdrevet. men skal du ligge å duppe uten framdrift flyter den jo….🤣🤣🤣 Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Har vert eiger av ein Coastliner med Mercruiser 2,8.Rå båt i sjøen,fin til småfiske.Gikk 38 knop på ein god dag Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 8.Mai.2021 Del på Facebook Svart 8.Mai.2021 Bilder av båten Sitér dette innlegget Link to post
nippon81 Svart 9.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2021 Jakob T skrev for 7 timer siden: Har vert eiger av ein Coastliner med Mercruiser 2,8.Rå båt i sjøen,fin til småfiske.Gikk 38 knop på ein god dag Var du fornøyd med motoren da eller hadde du noen utfordringer der? Hvor ofte hadde du service på drevet og byttet belger osv...? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 9.Mai.2021 Del på Facebook Svart 9.Mai.2021 Hadde årlig olje og filterskift,samt sinker på motor.Belgskifte etter 5 år.Kjøpte båten etter delvis synkeskade. Vi hadde 3 sånne båter i familien, den første var prototypen Rambo med kraftig fenderlist,motor kad 32 Ein vart kjøpt uten motor,den er merkt som Joda.Monterte inn ein kad 32 i den. Ville gått for ein med kad 32,litt lavere toppfart,men rå akselrasjon,og enklere vedlikehold Sitér dette innlegget Link to post
nippon81 Svart 9.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2021 Jakob T skrev for 6 timer siden: Hadde årlig olje og filterskift,samt sinker på motor.Belgskifte etter 5 år.Kjøpte båten etter delvis synkeskade. Vi hadde 3 sånne båter i familien, den første var prototypen Rambo med kraftig fenderlist,motor kad 32 Ein vart kjøpt uten motor,den er merkt som Joda.Monterte inn ein kad 32 i den. Ville gått for ein med kad 32,litt lavere toppfart,men rå akselrasjon,og enklere vedlikehold Jeg har en Rana 540 SL som jeg er veldig fornøyd med, men jeg ønsker meg en båt som kan gjøre litt mere. Jeg er jo interessert i om noen skulle vurdere å selge en, men Rana'n ligger mitt hjertet nært enda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.