Jump to content

Belg bytte bravo 1


Ppedersen

Recommended Posts

Hei driver å bytte belger på bravo 1 drev. Plagest med å få inn låse ring i knutebelgen... har montasje verktøy til å montere ringen. Men når eg skal banke inn ringen glipper belgen løs av bellhouse. Å må sette belg på styrekant på nytt. Smurt med zalo på både ring og belg men ikke fan! Noen tips?? Takker for svar

Link to post

Har aldri brukt montasje verktøy så kan ikke svare for om det er der problemet ligger men prøv og tørke belgen så det er helt tørr mellom belg og bellhousen. Jeg har alltid smurt ringen med lit greas og så tredd den lit skrått in så den entrer på en side først, så har jeg brukt en plankebit for og presse in resten. Eventuelt kan du vel prøve og bruke noe av limet som du brukte i andre enden for og hindre at den løsner før du har fått in ringen.

Link to post

Hemmeligheten i følge denne videosnutten er at man må runde av kanten på belgen med en skarp kniv eller sandpapir. 

Men ellers ligger det jo mange tips på der ute på nett med fantasifulle løsninger som i videoen nederst.

 

 

 

 

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...