Jump to content

Edit History

C2CV

C2CV

Hei.

Endelig stiger temperaturen i min BMW D636 til 75-80 grader ved hjelp av 2 termostater. Motoren som står i min Scand Baltic har ikke hatt termostater da jeg kjøpte den og naturligvis gått alt for kaldt. Men uten termostater har det vært mulig å få så lunkent vann at dusjing hare vært mulig.

Under montering av nye termostater ble naturligvis kjølevæska tappet av, men nå ved kjøring og normal driftstemperatur er fortsatt varmtvann fra varmtvannsberederen kaldt! Det går 2 slanger som er tilknyttet motoren, en er varm når jeg tar på den etter 30 minutters kjøring, men den andre som trolig er returslange tilbake til motoren, er kald. Hva kan dette være? Kan det vær slik at varmt kjølevann først går via berederen når termostatene åpner? Eller må varmtvannsberederen luftes ved at den øverste slangen løsnes og det fylles mer kjølevæske på til det renner over? Regner med at flere enn meg har opplevd dette fenomenet, og ser fram til at ekspertene uttaler seg.

På forhånd, takk!

C2CV

C2CV

Hei.

Endelig stiger temperaturen i min BMW D636 til 75-80 grader ved hjelp av 2 termostater. Motoren som står i min Scand Baltic har ikke hatt termostater da jeg kjøpte den og naturligvis gått alt for kaldt. Men uten termostater har det vært mulig å få så lunkent vann at dusjing hare vært mulig.

Under montering av nye termostater ble naturligvis kjølevæska tappet av, men nå ved kjøring og normal driftstemperatur er fortsatt varmtvann fra varmtvannsberederen kaldt! Det går 2 slanger som er tilknyttet motoren, en er varm når jeg tar på den etter 30 minutters kjøring, men den andre som trolig er returslange tilbake til motoren, er kald. Hva kan dette være? Kan det vær slik at varmtvannsberederen må luftes ved at den øverste slangen løsnes og det fylles mer kjølevæske på til det renner over? Regner med at flere enn meg har opplevd dette fenomenet, og ser fram til at ekspertene uttaler seg.

På forhånd, takk!

• Create New...