
Teerex
ivar skrev 59 minutter siden:ikke hørt om merket, har du bilder?
Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget
Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.
De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo
Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell.
Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. Litt overraskende at den er godkjent for 150 hk.
Kan tyde på enten et veldig godt og sterkt skrog og/eller et litt tungdrevet skrog.
Men på DF140 må du uansett klare å oppnå ca 6000 rpm alene i båten, ellers er propellen for tung (for stor stigning).
https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530
47 knop hevdes det