Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

ivar skrev 59 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell.

Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. Litt overraskende at den er godkjent for 150 hk.

Kan tyde på enten et veldig godt og sterkt skrog og/eller et litt tungdrevet skrog.

Men på DF140 må du uansett klare å oppnå ca 6000 rpm alene i båten, ellers er propellen for tung (for stor stigning).

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

 

47 knop hevdes det 

 

 

 

 

Teerex

Teerex

ivar skrev 55 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell.

Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. Litt overraskende at den er godkjent for 150 hk.

Kan tyde på enten et veldig godt og sterkt skrog og/eller et litt tungdrevet skrog.

Men på DF140 må du uansett klare å oppnå ca 6000 rpm alene i båten, ellers er propellen for tung (for stor stigning).

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

 

47 knop hevdes det 

 

 

Teerex

Teerex

ivar skrev 52 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell.

Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. Litt overraskende at den er godkjent for 150 hk.

Kan tyde på enten et veldig godt og sterkt skrog og/eller et litt tungdrevet skrog.

Men på DF140 må du uansett klare å oppnå ca 6000 rpm alene i båten, ellers er propellen for tung (for stor stigning).

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

Teerex

Teerex

ivar skrev 51 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell.

Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. Litt overraskende at den er godkjent for 150 hk.

Kan tyde på enten et veldig godt og sterkt skrog og/eller et litt tungdrevet skrog.

Men på DF140 må du uansett klare å oppnå ca 6000 rpm alene i båten, ellers er propellen litt for tung.

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

Teerex

Teerex

ivar skrev 49 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell.

Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. Litt overraskende at den er godkjent for 150 hk.

Kan tyde på enten et veldig godt og sterkt skrog og/eller et litt tungdrevet skrog.

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

Teerex

Teerex

ivar skrev 48 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell.

Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. Litt overraskende at den er godkjent for 150 hk.

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

Teerex

Teerex

ivar skrev 40 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett relativt lett klare 45 knop med korrekt propell. Båten er ca 17,5 fot for å være mere eksakt. 

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

Teerex

Teerex

ivar skrev 40 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er helt borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett lett klare 45 knop med korrekt propell.

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

Teerex

Teerex

ivar skrev 37 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er så borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:

 

Men ser at båten er ganske bred, og ikke kjempelett så dette blir nok bare prøve og feile-metoden hvis ingen har prøvd propellene før på denne båten? Bør uansett lett klare 45 knop med korrekt propell.

 

https://armplast.eu/products/motor-boats/emili-530

Teerex

Teerex

ivar skrev 31 minutter siden:

ikke hørt om merket, har du bilder?

 

Nå husker jeg ikke utvekslingen på suzukien men min første tanke er at 21" alu blir for lett og 25" stål kan bli i tyngste laget

 

Det er vel 2,59:1 på DF140A. Ble visstnok endret i 2007. Så ikke sikkert 25" er så borte vekk.

De gamle hadde annen utveksling som ga mere fart med mere moderat stigning. Den nye utgaven er nok egentlig ikke påtenkt slike racing-applikasjoner, men høyere turtall hjelper jo :giggle:



×
×
  • Create New...