Jump to content

Edit History

Swingswong

Swingswong

Flere ting jeg forsøker å nøste opp i.....

Hvordan virker SmartCraft?
Er det slik at all data kommer fra VIP boksen?

SmartCraft instrumentene kan bare motta data?

De kan jo programmeres til en viss grad, men de sender ikke noe tilbake?

Etter at jeg fjernet alle instrumentene bruker jeg kun en gateway mellom SmartCraft og NMEA2000. Jeg får opp motordataene som turtall, temperatur etc., men det mangler forbruk pr 100km eller hva man ønsker det oppgitt i.

SmartCraft har inngang for GPS via NMEA0183. Jeg antar om jeg får GPS data inn vil disse data dukke opp via gateway fra motor. Datastrengen er tilgjengelig, men det er ingen data som presenteres. Sannsynligvis da motoren og interface ikke ser distanse/fart.

Teltonikaen jeg kjøpte for internett i båten har RS232 og RS485. Den kan settes opp til å sende GPS data ut på NMEA via RS232..Tror jeg..

https://community.teltonika-networks.com/16867/can-rut955-output-gps-position-data-rs232-serial-connection

Vil det virke å sette opp RS232 med GPS data og få dette å virke med SmartCraft som ønsker NMEA0183?

Swingswong

Swingswong

Flere ting jeg forsøker å nøste opp i....

Hvordan virker SmartCraft?
Er det slik at all data kommer fra VIP boksen?

SmartCraft instrumentene kan bare motta data?

De kan jo programmeres til en viss grad, men de sender ikke noe tilbake?

Etter at jeg fjernet alle instrumentene bruker jeg kun en gateway mellom SmartCraft og NMEA2000. Jeg får opp motordataene som turtall, temperatur etc., men det mangler forbruk pr 100km eller hva man ønsker det oppgitt i.

SmartCraft har inngang for GPS via NMEA0183. Jeg antar om jeg får GPS data inn vil disse data dukke opp via gateway fra motor. Datastrengen er tilgjengelig, men det er ingen data som presenteres. Sannsynligvis da motoren og interface ikke ser distanse/fart.

Teltonikaen jeg kjøpte for internett i båten har RS232 og RS485. Den kan settes opp til å sende GPS data ut på NMEA..Tror jeg..

https://community.teltonika-networks.com/16867/can-rut955-output-gps-position-data-rs232-serial-connection

Vil det virke å sette opp RS232 med GPS data og få dette å virke med SmartCraft som ønsker NMEA0183?

• Create New...