Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

For en del år siden var det en båteier med en sleten dieselmotor som skrev i et båtblad. Han hadde en snekkemotor som han var på grensen til hjerteinfrakt av når den skulle startes. Under gange røykte den.  

Han hadde derfor foretatt en "todelt behandling" av motoren med et produkt. 

Etter dette var det en "yngre" og betydelig mer startvillig utgave som fremstod. Kolsen var og borte..:giggle:

Redaksjonen allierte seg med et firma som hadde tilgang på motor og vannbrems.

Ble utført div tester og resultatet fremlagt.

Men da jeg leste nøyere på testkriterier falt jeg av.

De hadde testet produktet på en nyoverhalt motor for å se om det ble mer effekt.

Er få om noen som heller slikt nedpå i det man ruller en flett ny motor ut døren fra båtsjappen.

De kunne likevel dokumentere en ørliten økning på maksturtallet under belastning, men den var liten.

Det jeg savnet var en testkjøring før en eneste skrue ble rørt. 

Derfor fortalte ikke testen oss andre noe særlig.

Jeg ble ihvertfall ikke særlig klokere. 

Litt skuffet, da den kunne kanskje fortalt om det var noe å hente.

Vel vel..

Gudrun

Gudrun

For en del år siden var det en båteier med en sleten dieselmotor som skrev i et båtblad. Han hadde en snekkemotor som han var på grensen til hjerteinfrakt av når den skulle startes. Under gange røykte den.  

Han hadde derfor foretatt en "todelt behandling" av motoren med et produkt. 

Etter dette var det en "yngre" og betydelig mer startvillig utgave som fremstod.

Redaksjonen allierte seg med et firma som hadde tilgang på motor og vannbrems.

Ble utført div tester og resultatet fremlagt.

Men da jeg leste nøyere på kriterier falt jeg av.

De hadde testet produktet på en nyoverhalt motor for å se om det ble mer effekt.

Er få om noen som heller slikt nedpå i det man ruller en flett ny motor ut døren fra båtsjappen.

De kunne likevel dokumentere en ørliten økning på maksturtallet under belastning, men den var liten.

Det jeg savnet var en testkjøring før og etter behandling. Ja før en eneste skrue ble løst. 

Derfor fortalte ikke den testen oss andre noe særlig. Jeg ble ihvertfall ikke særlig klokere. 

Litt skuffet, da den kunne kanskje fortalt om det var noe å hente.

Vel vel..

• Create New...