Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Chris284 skrev for 2 timer siden:

Sjekk glødepluggene. En eller flere ute av funksjon gir hvit røyk ved start av kald motor.

Vil gi seg etter noen minutter når sylindre er varme.

 

På den ene motoren i min båt var tre av pluggene def, for høy motstand.

Om du måler med multimeter skal motsanden være 1-2 ohm.

Du må løsne skinnen mellom pluggene og ledningen til hver gruppe (tre og tre) og

mål på hver plugg.

 

Disse motorene har ikke glødeplugger (standardmontert iallefall).

Gjelder motorene med elektronisk styrt dieselpumpe og direkte innsprøytning (eller common rail).

 

Skal man sjekke ventilklaringer og glødeplugger på disse motorene så må man lete lenge :giggle:

 

Røyk kan tyde på feil timing av dieselpumpa, men det ville jo være rart hvis det skjedde sånn uten videre.

Da blir den gjerne litt tungstartet også.

Teerex

Teerex

Chris284 skrev for 2 timer siden:

Sjekk glødepluggene. En eller flere ute av funksjon gir hvit røyk ved start av kald motor.

Vil gi seg etter noen minutter når sylindre er varme.

 

På den ene motoren i min båt var tre av pluggene def, for høy motstand.

Om du måler med multimeter skal motsanden være 1-2 ohm.

Du må løsne skinnen mellom pluggene og ledningen til hver gruppe (tre og tre) og

mål på hver plugg.

 

Disse motorene har ikke glødeplugger (standardmontert iallefall).

Gjelder motorene med elektronisk styrt dieselpumpe (med direkte innsprøytning eller common rail).

 

Skal man sjekke ventilklaringer og glødeplugger på disse motorene så må man lete lenge :giggle:

 

Røyk kan tyde på feil timing av dieselpumpa, men det ville jo være rart hvis det skjedde sånn uten videre.

Da blir den gjerne litt tungstartet også.

Teerex

Teerex

Chris284 skrev for 2 timer siden:

Sjekk glødepluggene. En eller flere ute av funksjon gir hvit røyk ved start av kald motor.

Vil gi seg etter noen minutter når sylindre er varme.

 

På den ene motoren i min båt var tre av pluggene def, for høy motstand.

Om du måler med multimeter skal motsanden være 1-2 ohm.

Du må løsne skinnen mellom pluggene og ledningen til hver gruppe (tre og tre) og

mål på hver plugg.

 

Disse motorene har ikke glødeplugger (standardmontert iallefall).

Gjelder motorene med elektronisk styrt dieselpumpe (og direkte innsprøytning).

 

Skal man sjekke ventilklaringer og glødeplugger på disse motorene så må man lete lenge :giggle:

 

Røyk kan tyde på feil timing av dieselpumpa, men det ville jo være rart hvis det skjedde sånn uten videre.

Da blir den gjerne litt tungstartet også.

Teerex

Teerex

Chris284 skrev for 2 timer siden:

Sjekk glødepluggene. En eller flere ute av funksjon gir hvit røyk ved start av kald motor.

Vil gi seg etter noen minutter når sylindre er varme.

 

På den ene motoren i min båt var tre av pluggene def, for høy motstand.

Om du måler med multimeter skal motsanden være 1-2 ohm.

Du må løsne skinnen mellom pluggene og ledningen til hver gruppe (tre og tre) og

mål på hver plugg.

 

Disse motorene har ikke glødeplugger (standardmontert iallefall).

Gjelder motorene med elektronisk styrt dieselpumpe.

 

Skal man sjekke ventilklaringer og glødeplugger på disse motorene så må man lete lenge :giggle:

 

Røyk kan tyde på feil timing av dieselpumpa, men det ville jo være rart hvis det skjedde sånn uten videre.

Da blir den gjerne litt tungstartet også.

Teerex

Teerex

Chris284 skrev for 2 timer siden:

Sjekk glødepluggene. En eller flere ute av funksjon gir hvit røyk ved start av kald motor.

Vil gi seg etter noen minutter når sylindre er varme.

 

På den ene motoren i min båt var tre av pluggene def, for høy motstand.

Om du måler med multimeter skal motsanden være 1-2 ohm.

Du må løsne skinnen mellom pluggene og ledningen til hver gruppe (tre og tre) og

mål på hver plugg.

 

Disse motorene har ikke glødeplugger (standardmontert iallefall).

Gjelder motorene med elektronisk styrt dieselpumpe.

 

Skal man sjekke ventilklaringer og glødeplugger på disse motorene så må man lete lenge :giggle:

 

Røyk kan tyde på feil timing av dieselpumpa, men det ville jo være rart hvis det skjedde sånn uten videre. Da blir det gjerne litt tungstartet også.

Teerex

Teerex

Chris284 skrev for 2 timer siden:

Sjekk glødepluggene. En eller flere ute av funksjon gir hvit røyk ved start av kald motor.

Vil gi seg etter noen minutter når sylindre er varme.

 

På den ene motoren i min båt var tre av pluggene def, for høy motstand.

Om du måler med multimeter skal motsanden være 1-2 ohm.

Du må løsne skinnen mellom pluggene og ledningen til hver gruppe (tre og tre) og

mål på hver plugg.

 

Disse motorene har ikke glødeplugger (standardmontert iallefall).

Gjelder motorene med elektronisk styrt dieselpumpe.

 

Skal man sjekke ventilklaringer og glødeplugger på disse motorene så må man lete lenge :giggle:



×
×
  • Create New...