Jump to content

Bør man velge grill for kull eller gass?

Haveva

Recommended Posts

abbor skrev On 10.5.2021 at 13.02:

Jeg brukte tidligere en Cobbs Premier kullgrill i trollingbåten (trolling = avansert dorgefiske) hvor jeg brukte en av de store kullbrikettene. Fungerete helt greit når jeg skulle lage mat til flere. Jeg hadde faktisk aldri brukt kullversjonen når jeg var alene i båten fordi det tar litt tid før den er varm, men enda viktigere er at det tar lang tid før briketten er brent opp og grillen blir kald. Siden jeg driver med trolling så jeg fisker selvsagt også når jeg lager mat og da det er viktig for meg å få ryddet på på bakdekket snarest mulig slik at jeg har plass hvis jeg får fisk. Men siden jeg fisker mye alene fra båten og kan tenke meg litt grillmat også når jeg er alene så kjøpte jeg Cobbs Permier gassgrill, har både orginal grillplate, grillplate med ribber og stekepanne til den. Er godt fornøyd, nå blir det grillmat til middag i båten når jeg ønsker, er også mindre jobb å vaske gassversjonen enn det er med kullversjonen.  Driver mye med nattfiske og med fiske som starter svært tidlig på morgenene, når jeg har med "matros" så er Cobbs gassgrill med stekepanne ideell for å lage egg og bacon til frokost. 

Kullversjonen brukes nå bare i båten jeg har i Oslofjorden, da skal det lages mat til mange og vi har god tid.

Vi bruker også Cobb kullgrill. Det viktigste er at man bruker de store kullbrikettene fra Cobb, ja, med vanlig kull fungerer den temmelig dårlig.Det blir også lite gris og røyk med disse. Ulempen er at de er ganske dyre ift vanlig kull. Grillen fungerer fint, og det at den er stabil og ikke blir varm utenpå gjør at den også kan brukes løst i cockpiten. Sikkert litt liten for noen, og det hender vi tar med en liten turbrenner i tillegg hvis vi skal i land og lage mat til mange.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...