lutt Startet 9.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2021 Hei! Hadde båten hos et fullservice-verft i vinter, hvor èn av delene på arbeidslisten var service på min Webasto 5500 som ikke samarbeidet så bra. Nå når jeg i dag fikk vært i båten for første gang i år, så gikk varmeren raskt inn i dårligere oppførsel enn den var i fjor (3-5++ forsøk på å starte, litt lunk hver runde, og grå røyk fra eksos før den gir opp og går inn i feilkode 2). Nå skal jeg bruke båten litt i løpet av uka ifbm regatta, og er litt redd for kalde netter under seil. Så, i desperasjon vurderer jeg å kjøpe den nyere generasjonen med modellnr 55 ettersom jeg har en todo-liste på lengde med et vondt år innen onsdag. Hvor like er disse varmerne når det kommer til installasjon? Kan jeg mer eller mindre "drop in" erstatte den gamle varmeren? Jeg ble ikke så veldig klok av å lese manualer, så kanskje noen her har jobbet litt med begge varmere, og kjenner til eventuelle forskjeller? Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Coronet31 Svart 9.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Jag hade en tekniker från Webastoåterförsäljare som dömde ut min 5500 tidigare i veckan. Monterade en 40, som de hade hemma. Monterades med samma ström och kablar till kontrollpanel. Men annan bränslepump och kabel till den. Kontrollpanelen bytte han också, men tror inte det behövdes. Alla rör behölls. Han fick dock montera tillbaka min gamla värmare då det visade sig vara tempsensorn som var trasig. Sitér dette innlegget Link to post
lutt Svart 9.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 (redigert) Takk, det høres jo lovende ut. Følger jo med nytt digitalt display ser jeg, men det kan jeg jo montere en gang jeg har mer tid. Så da virker arbeidslisten som følger; - Ta ut gammel webasto, koble av alle ledninger og slanger - la de være. - Sett inn ny webasto, koble til alt som er. - Fjern gammel dieselpumpe ved tank. - Sett inn ny dieselpumpe, med nytt kabelstrekk fra webasto til tank. - Selge gammel webasto som dele-webasto på Finn. Jeg vil gjette dimensjonene på pumpen er lik som den gamle, sånn at rør og slikt kan bestå? Eller jo, det skriver du jo at blir beholdt :). Nå er jeg optimistisk på at dette er en snau times jobb, med en pause for pils underveis. Redigert 9.Mai.2021 av lutt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 9.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Byttet fra 5000 til 55 og måtte bytte alt. Sitér dette innlegget Link to post
lutt Svart 10.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 Ja, det er jo en enda eldre modell så forskjellene øker vel. Sitér dette innlegget Link to post
staale.lorentsen Svart 23.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2021 Hei dere, ved feilmelding må da webastoen -0- stilles via diagnose tilkobling ??? Jeg hadde en "sot rens" på min air top 3500 men da jeg satte den sammen igjen var kobling til gløder ikke tilkoblet så da jeg startet varmeren ville ikke fuel pumpen gå ?? (den gikk ok før rens) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.