Jump to content

Edit History

dude

dude

Brigg skrev for 2 timer siden:

@Ida Marie III

Eksosslangen består av en tynn slange som løper hele lengden fra varmer til skroggjennomføring. Den delen av slangen som fungerer som lyddemper er perforert. Rundt dette partiet er det en større ytterslange. I endene av denne ytterslangen er det tettet mot innerslangen med et gipslignende stoff nærmest varmeren og noe elastisk fugemasselignende lengst fra varmeren

Takker så mye for denne informasjonen!

Jeg har ikke finstudert dette, og trodde det var bare en tynn slange med isolasjon rundt, og ei kapsling uttapå, og ikke noe mer "hi tech", slik at man kunne snu den slik man ville. noe som sikkert er gjort oppgjennom åra også ettersom det har vært flytta rundt.  Men har synst det lukta litt og faktisk at det kom røyk ut av isolasjonen når varmeren har trengt to økter for å komme i gang. så jeg har ny liggende som jeg var tenkt å sette på sjølv om den gamle  slangen er fin som ny på enden. Om det virker naturstridig tenkte jeg det må ha korrodert hull inni innnerslangen der inne et sted.

Når jeg studerer litt nå så ser jeg jo at på den nye er dette arrangementet med faktisk tre rør inn mot den sida som skal til varmere. Her er forøvrig noe svart stoff som tetter mellom nr en og nr to.

Der er jo også en tape rundt ytterslangen ca 8 cm fra enden der det er merket pil, og der står heater på, så om man bare gidder å lese bruksanvisning ser man det.. Slikt ligger ikke for Nordmenn generellt, og for meg spesiellt så vi får inn lærdom på den tunge måten..   Kanskje kan andre også dra nytte av din opplysning her Brigg.

Nok en gang, takk for informasjonen.

dude

dude

Brigg skrev for 2 timer siden:

@Ida Marie III

Eksosslangen består av en tynn slange som løper hele lengden fra varmer til skroggjennomføring. Den delen av slangen som fungerer som lyddemper er perforert. Rundt dette partiet er det en større ytterslange. I endene av denne ytterslangen er det tettet mot innerslangen med et gipslignende stoff nærmest varmeren og noe elastisk fugemasselignende lengst fra varmeren

Jeg har ikke finstudert dette, og trodde det var bare en tynn slange med isolasjon rundt, og ei kapsling uttapå, og ikke noe mer "hi tech", slik at man kunne snu den slik man ville, Men har synst det lukta litt og faktisk at det kom røyk ut av isolasjonen når varmeren har trengt to økter for å komme i gang. så jeg har ny liggende som jeg var tenkt å sette på sjølv om den gamle  slangen er fin som ny på enden. Om det virker naturstridig tenkte jeg det må ha korrodert hull inni innnerslangen der inne et sted.

Når jeg studerer litt nå så ser jeg jo at på den nye er dette arrangementet med faktisk tre rør inn mot den sida som skal til varmere. Her er forøvrig noe svart stoff som tetter mellom nr en og nr to.

Der er jo også en tape rundt ytterslangen ca 8 cm fra enden der det er merket pil, og der står heater på, så om man bare gidder å lese bruksanvisning ser man det.. Slikt ligger ikke for Nordmenn generellt, og for meg spesiellt så vi får inn lærdom på den tunge måten..   Kanskje kan andre også dra nytte av din opplysning her Brigg.

dude

dude

Brigg skrev for 1 time siden:

@Ida Marie III

Jeg har ikke finstudert dette, og trodde det var bare en tynn slange med isolasjon rundt, og ei kapsling uttapå, og ikke noe mer "hi tech", slik at man kunne snu den slik man ville, Men har synst det lukta litt og faktisk at det kom røyk ut av isolasjonen når varmeren har trengt to økter for å komme i gang. så jeg har ny liggende som jeg var tenkt å sette på.

• Create New...