Erik
Vis hele sitatetEr det strengt tatt nødvendig å ha dieselvarmer på om natten. Sesongen for de aller fleste av oss er jo fra mai til septober med unntak selvfølgelig. Og med en 10 ampers kurs så kan jo en liten ovn holde lunken på natta. Flesteparten av oss har jo heller ikke noe varme på soverommet heime heller. Ei god dyne og ev en varm matros gjør susen. Vel vel, ha en flott dag både på land og sjø. Jfr. Terje Vigen, "Der bodde en underlig frostsprengt en, på den ytterste nagne ø..."
Du har helt rett Martine. Det er ikke sommercamping med landstrøm som diskuteres her, sjelden varmeren er på om natta under slike forhold. Men mange av oss praktiserer helårs båtbruk, og til uthavn, det er da dette spørsmålet blir mest aktuelt. Men selv da er det såklart frivillig. Jeg skrur ofte av varmeren på kvelden uansett, fra senga (har montert bryter der), men våkner en sjelden gsng av at det er for kaldt, og da startes det igjen, med god samvittigjet og i trygghet om at co varslerene mine passer på.
Det med varmende matros er også ett poeng, det hjelper godt, sover nok allermest med varmer på når jeg er alene eller med kompiser på vinterfisketur.