Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

Vil anbefale å ta ut varmeren en gang i året og skru den opp for inspeksjon og eventuelt rens. Det er veldig beint fram og selvforklarende hvordan den henger sammen. Du trenger bare et bitsett med torx.

@alidal lurte også på tetning til eksosrøret. Ja, du kan bruke eksospasta som selges på alle bilverksteder.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

Vil anbefale å ta ut varmeren en gang i året og skru den opp for inspeksjon og eventuelt rens. Det er veldig beint fram og selvforklarende hvordan den henger sammen. Du trenger bare et bitsett med torx. En ren dieselvarmer er en glad (og trygg) dieselvarmer!

@alidal lurte også på tetning til eksosrøret. Ja, du kan bruke eksospasta som selges på alle bilverksteder.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

Vil anbefale å ta ut varmeren en gang i året og skru den opp for inspeksjon og eventuelt rens. Det er veldig beint fram og selvforklarende hvordan den henger sammen. Du trenger bare et bittsett med torx. En ren dieselvarmer er en glad (og trygg) dieselvarmer!

@alidal lurte også på tetning til eksosrøret. Ja, du kan bruke eksospasta som selges på alle bilverksteder.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

Vil anbefale å ta ut varmeren en gang i året og skru den opp for inspeksjon og eventuelt rens. Det er veldig beint fram og selvforklarende hvordan den henger sammen. Du trenger bare et bittsett med torx. En ren dieselvarmer er en glad (og trygg) dieselvarmer!

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

Vil anbefale å ta ut varmeren en gang i året og skru den opp for inspeksjon og eventuelt rens. Det er veldig beint fram og selvforklarende hvordan den henger sammen. Du trenger bare et bittsett med torx.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

Vil anbefale å ta ut varmeren en gang i året og skru den opp for inspeksjon og eventuelt rens. Det er veldig beint fram og selvforklarende hvordan den henger sammen. Du trenger bare et bittsett med torx.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

Vil anbefale å ta ut varmeren en gang i året og skru den opp for inspeksjon. Det er veldig beint fram og selvforklarende hvordan den henger sammen. Du trenger bare et bittsett med torx.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et materiale som gjerne blir porøst og sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første (sort) sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønn) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et porøst materiale som gjerne sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG

S/Y Emma

S/Y Emma

For å utdype litt:

Det er to pakninger i en Eber D4, en før og en etter forbrenningen. Den første sitter mellom vifta og brennkammeret. Denne er laget av tynt metall og kan brukes flere ganger. Den er ikke så ekstremt viktig. Den andre (grønne) er viktigere. Den sitter mellom brennkammeret (sylinder) og varmeveksleren (stor aluminiumsklump med riller). Denne pakningen er laget av et porøst materiale som gjerne sprekker etter en stund i høy temperatur. Bare en tynn sprekk er nok til at forbrenningen blir ujevn og det blir masse sot inne i varmeveksleren. Teoretisk sett kan det nok lekke ut eksos her som kan blande seg med "friskluften", uten at jeg har erfart det i praksis.

Legger ved et bilde av en varmeveksler som ble helt full av sot pga. sprekk i pakningen. Soten var veldig løs, så det var bare å vaske varmeveksleren i oppvaskkummen med en kost. Om man har varmeren ute for inspeksjon, kan man like godt skifte denne pakningen. Det er fort gjort og den koster bare førti kroner. Kan regnes som en slitedel/forbruksvare.

 

Den grønne pakningen er den til høyre.

image_anysize.png.476a7e265096c23e3f8b67bb0c99723c.png

 

En varmeveksler som har sotet igjen pga. utett pakning.

DSC_0142.JPG.aacc6313d6ccac43e7437ecf087508d3.JPG

 

Etter en vask med vann og oppvaskkost.

DSC_0143_2.JPG.71dbecfef4593d943e3196c27cd1eb5e.JPG



×
×
  • Create New...