Jump to content

Raymarine ST 6001, instrumenter døde, men plotter har strøm?

Sailor2

Recommended Posts

Jeg har Raymarine ST 6001 instrumenter fra 2005 med Seatalk 1.  Når instrumentene (inkl autoilot) blir blanke (dvs ingen data i dem), mens kartplotteren har strøm, gjetter jeg på at problemet kan dreie seg om separat strømtilførsel.  Er det forslag til hvor/hvordan jeg kan finne problemet?  Hvor/hva kan jeg begynne å måle og hvilke verdier bør jeg se etter?  Jeg har navigasjonsknapp på panelet som gir strøm til både kartplotter og instrumenter?  Noen som vet hvordan strøm kommer til instrumentene?  Hvis det er nettverksproblemer, hvordan finner jeg dette? Er det andre forslag til feilkilder eller fremgangsmåter?

Redigert av Sailor2 (see edit history)

Det pleier å være et rele bak styretavla. En svart terning med 4 poler med nr. 85, 86, 87 og 30. Styrestrøm på de to første fra panelet,  + fra batteriet til nr. 30, og + til forbruker fra nr. 87. Dersom du ikke får spenning (12V) på nr 87 når kursen er aktivert på panelet,  er releet sannsynligvis gåent. Jeg ville startet der. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...