Hvorforikke Startet 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2021 Hei. Trenger en vannutskiller, et diesel/vannfilter med utvendig hylse/beholder til dette..vet dere hvilken som passer for Volvo Penta 2002? Og hvor en finner noe sånt? Min har vist aldri hatt det..den har bare et dieselfilter Sitér dette innlegget Link to post
zipp Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 Hvorforikke skrev 57 minutter siden: Hei. Trenger en vannutskiller, et diesel/vannfilter med utvendig hylse/beholder til dette..vet dere hvilken som passer for Volvo Penta 2002? Og hvor en finner noe sånt? Min har vist aldri hatt det..den har bare et dieselfilter https://www.maritim.no/vannutskiller-cav-296-komplett Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 Gjør det en tjeneste og kjøp denne typen isteden. Ja, den er dyr, men de selges stadig brukt på Finn. Har du god tid, får du en billig kopi fra Kina, som visst nok skal være bra nok i massevis. Mye lettere, kjappere og rensligere å bytte filter på disse iforhold til det andre "rælet". Husk at du kan risikere å måtte skifte dette filteret i grov sjø, drivende imot ett skjær, da vil du ikke ligge å fikle med o-ringer og greier som du må med den CAV-typen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Roger jo Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 Vannutskiller er bra. Bare vær klar over en ting, når du får vann i vannutskilleren har du mange liter vann i tanken og da er veien kort til å få dieseldyr. Det beste er også å ha et opplegg så en kan sjekke tanken for vann noen tips i denne tråden, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
oberst1 Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 Vannutskiller med dieselfilter er en veldig god ting. Vurder gjerne «Rolls Royce» av vannutskillere, koster som regel ikke mer enn Racor. Denne passer motoren din og hyggelig pris: https://www.boatpower.no/produkt/swk2000-5-dw01/ Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2021 (redigert) nomen skrev for 9 timer siden: Gjør det en tjeneste og kjøp denne typen isteden. Ja, den er dyr, men de selges stadig brukt på Finn. Har du god tid, får du en billig kopi fra Kina, som visst nok skal være bra nok i massevis. Mye lettere, kjappere og rensligere å bytte filter på disse iforhold til det andre "rælet". Husk at du kan risikere å måtte skifte dette filteret i grov sjø, drivende imot ett skjær, da vil du ikke ligge å fikle med o-ringer og greier som du må med den CAV-typen. Kina-kopiene ligger ofte på finn også, med en grei avanse.... Ellers til en så liten motor finnes det jo rimelige løsninger fra Racor. Finnes i 2, 10 og 30 micron og passer både bensin og diesel, og kommer med hurtigkoblinger. Jeg har et slikt på utenbordsmotoren min. Redigert 10.Mai.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.