Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

På drevet er det jo anoder og girolje som er viktig vedr. årlig service, men det kommer jo også an på generell tilstand og når det sist var inspisert/byttet belger. Altså drivknutebelg og girwirebelg. Eksosbelgen er jo ikke kritisk vedr. vanninntrenging, men hvis all eksosen forsvinner ut foran propellene så får man jo ikke optimal effektivitet..

 

Vedr. motoren så må man ikke glemme internanodene i bl.a. varmeveksler og intercooler. Husker ikke eksakt hva/hvor mange på denne motoren.

 

Ellers har jo Bravo-drev en svakhet etter X antall år i saltvann når det kommer til styrebolten og tettingene til den.

Oppdages gjerne ved at man ser fukt og saltavleiringer på transom innvendig, og evt. slakk i styringa etterhvert.

For å bytte styrebolt må dessverre motoren vanligvis ut (eller flyttes hvis det er plass), men det finnes et par snarveier som innebærer drilling/kutting av hull i transom utvendig som da blir blendet med propper eller et lokk etterpå.

Ellers finnes det en mystisk "oppfinnelse" man kan lese om her 

 

Teerex

Teerex

På drevet er det jo anoder og girolje som er viktig vedr. årlig service, men det kommer jo også an på generell tilstand og når det sist var inspisert/byttet belger. Altså drivknutebelg og girwirebelg. Eksosbelgen er jo ikke kritisk vedr. vanninntrenging.

 

Vedr. motoren så må man ikke glemme internanodene i bl.a. varmeveksler og intercooler. Husker ikke eksakt hva/hvor mange på denne motoren.

 

Ellers har jo Bravo-drev en svakhet etter X antall år i saltvann når det kommer til styrebolten og tettingene til den.

Oppdages gjerne ved at man ser fukt og saltavleiringer på transom innvendig, og evt. slakk i styringa etterhvert.

For å bytte styrebolt må dessverre motoren vanligvis ut (eller flyttes hvis det er plass), men det finnes et par snarveier som innebærer drilling/kutting av hull i transom utvendig som da blir blendet med propper eller et lokk etterpå.

Ellers finnes det en mystisk "oppfinnelse" man kan lese om her 

 

Teerex

Teerex

På drevet er det jo anoder og girolje som er viktig vedr. årlig service, men det kommer jo også an på generell tilstand og når det sist var inspisert/byttet belger. Altså drivknutebelg og girwirebelg. Eksosbelgen er jo ikke kritisk vedr. vanninntrenging.

 

Vedr. motoren så må man ikke glemme internanoder i varmeveksler og intercooler.

 

Ellers har jo Bravo-drev en svakhet etter X antall år i saltvann når det kommer til styrebolten og tettingene til den.

Oppdages gjerne ved at man ser fukt og saltavleiringer på transom innvendig, og evt. slakk i styringa etterhvert.

For å bytte styrebolt må dessverre motoren vanligvis ut (eller flyttes hvis det er plass), men det finnes et par snarveier som innebærer drilling/kutting av hull i transom utvendig som da blir blendet med propper eller et lokk etterpå.

Ellers finnes det en mystisk "oppfinnelse" man kan lese om her 

 

Teerex

Teerex

På drevet er det jo anoder og girolje som er viktig vedr. årlig service, men det kommer jo også an på generell tilstand og når det sist var inspisert/byttet belger. Altså drivknutebelg og girwirebelg. Eksosbelgen er jo ikke kritisk vedr. vanninntrenging.

 

Ellers har jo Bravo-drev en svakhet etter X antall år i saltvann når det kommer til styrebolten og tettingene til den.

Oppdages gjerne ved at man ser fukt og saltavleiringer på transom innvendig, og evt. slakk i styringa etterhvert.

For å bytte styrebolt må dessverre motoren vanligvis ut (eller flyttes hvis det er plass), men det finnes et par snarveier som innebærer drilling/kutting av hull i transom utvendig som da blir blendet med propper eller et lokk etterpå.

Ellers finnes det en mystisk "oppfinnelse" man kan lese om her 

 



×
×
  • Create New...