tom Cognac
X10an skrev for 7 timer siden:Divinycell er et distansemateriale som er beregnet for sandwichkonstruksjon med komposittmateriale. Selv om det selvfølgelig har en viss isolasjonsevne er divinycell i liten grad egnet for etterisolering av skrog. Selv har jeg brukt Armaflex.
I taket på båten min ligger det et "stoff" som ser ut som en mellomting mellom isopor og oasis (grønn sak som man putter blomsterstilkene ned i - fuktet med vann for at blomstene ikke skal dø ), jeg vet ikke hva dette stoffet er
Båten er fra 1986 og det viser seg at alt dette stoffet i taket er fuktig - etter dårlige gjennomføringer til lanternemast og horn. Det må fjernes slik at resten (glassfibertaket) kan tørke opp. Før jeg legger på nytt.
Det har muligens vært brukt som distansemateriale, muligens også for å isolere (???), men båten er en HT-båt hvor overnatting ikke er førstepri.
Jeg har forsøkt å finne ut hva dette stoffet er og hva jeg skal erstatte det med nå som jeg "totalrestaurerer" båten. Neste eier skal ikke oppleve de samme overraskelsene jeg har fått Men båt er hobby så jeg koser meg med jobbingen
Hvor har du kjøpt Armaflex?