Torsen67 Startet 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2021 (redigert) Hei. Skal på med vannsmurt pakkboks fra Tor Marine. Men til 35mmm aksling så er innfestningen til akselhylsa 55 mm. Men hos meg måler jeg rett over 50 mm (2"?). Hva gjør jeg da? Er det noe jeg kan legge i mellom? Redigert 11.Mai.2021 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 11.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Har tidligere les om sjørøverløsninger som bruk av sykkelslange, silikontape etc.. Kan det være noe? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Legge i mellom en slange med godstykkelse 2,5 mm går vel an. Bare husk på at tetningen setter opp litt kraft som torsjon og aksielt trykk. Det skjer jo ikke noe annet feil enn at tetningen havarerer :-) Sykkelslange hadde jeg ikke brukt. Ville heller kjøpt en bit neoprene, bit av slange fra et traktor bakhjul, etc. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 11.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Hulda skrev 24 minutter siden: Legge i mellom en slange med godstykkelse 2,5 mm går vel an. Bare husk på at tetningen setter opp litt kraft som torsjon og aksielt trykk. Det skjer jo ikke noe annet feil enn at tetningen havarerer :-) Sykkelslange hadde jeg ikke brukt. Ville heller kjøpt en bit neoprene, bit av slange fra et traktor bakhjul, etc. Ja, har vært inne på den tanken. Men har en rull 101 Repair+ liggende, som er en selv-vulkende tape. Den tåler visst alt av saltvann og kjemikaler. Tror jeg prøver den først og ser hvor godt det setter seg. Alternativt, at jeg bruker tapen til å feste en bit av en slange som du nevner. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Det funker nok. Poenget er at det som brukes ikke tyter vekk. Sitér dette innlegget Link to post
beermaster Svart 11.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2021 Hva med en slik? https://races-shop.com/reducer-coupling-straight/55437-silicone-straight-reducer-50mm-197-to-55mm-217.html Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 beermaster skrev On 11.5.2021 at 18.00: Hva med en slik? https://races-shop.com/reducer-coupling-straight/55437-silicone-straight-reducer-50mm-197-to-55mm-217.html jo, prøvde en sånn en fra Biltema. Men ytre diameter ble for stor. Har løst det med en "basseng-slange" fra TESS. Det er en sånn slange som blir flat som en brannslange, slik at den kan rulles i sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.