Jump to content

Ny pakkboks litt for stor inn mot akselhylsa. Hva gjør jeg?

Torsen67

Recommended Posts

Hulda skrev 24 minutter siden:

Legge i mellom en slange med godstykkelse 2,5 mm går vel an. Bare husk på at tetningen setter opp litt kraft som torsjon og aksielt trykk. Det skjer jo ikke noe annet feil enn at tetningen havarerer :-) Sykkelslange hadde jeg ikke brukt. Ville heller kjøpt en bit neoprene, bit av slange fra et traktor bakhjul, etc.

Ja, har vært inne på den tanken. Men har en rull 101 Repair+ liggende, som er en selv-vulkende tape. Den tåler visst alt av saltvann og kjemikaler. Tror jeg prøver den først og ser hvor godt det setter seg. Alternativt, at jeg bruker tapen til å feste en bit av en slange som du nevner. 

beermaster skrev On 11.5.2021 at 18.00:

jo, prøvde en sånn en fra Biltema. Men ytre diameter ble for stor. Har løst det med en "basseng-slange" fra TESS. Det er en sånn slange som blir flat som en brannslange, slik at den kan rulles i sammen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...