Jump to content

HJELP! Sluseventil gikk til h.....

junkern

Recommended Posts

Ventilen er i polypropylen :smiley: . Frostsikker med vatn i ned til -20grader. Når det gjeld pris - merk at det ikkje er ein leverandør av båtutstyr :wink:

Det forandrer saken `Nils`. Av bildet så den ut som en billig utgave av en "såkalt syrefast" ventil fra det fjerne Østen.

Prisen er nok ikke i tråd med en båtutstyrforretning, men ventilen kan muligens benyttes til andre ting enn "blomstervanning". :wink:

Hvordan er styrken til polypropylen? En ventil til skrogjennomføringer bør tåle at noe tungt faller på den. Jeg har valgt ventiler i Marelon som er et glassfiberforsterket plast kompositt.

Marelon® is a proprietary formulation of polymer composite compounds using DuPont resins and additives to produce a superior marine-grade product.

* For use above and below the waterline

* Precision molded plumbing systems

* Complete freedom from corrosion

* U.L. and A.B.Y.C. approved

* Forespar "93" series valves and thru-hull fittings meet all design criteria and exceed all mechanical property requirements specified by the International Standards Organization

1 1/2 " kommer på USD 90 + moms og frakt fra www.defender.com, men da jeg kjøpte var frakten gratis. For meg er dette et godt alternativ til billige ventiler av tvilsom syrefast-kvalitet, eller for den saks skyld dyre ventiler i super-duper RF. Først om 30 år vet jeg hvor fornøyd jeg er med ventiler i Marelon.

500494.jpg

Redigert av HaHa (see edit history)
suzuki;du vil slutte å forbause deg, den dagen kuleventilen din ikke virker lengre og du ikke kan bruke dassen fordi septikken er full...

Ja, du tror det sikkert selv.

Alle ønsker vi jo å rettferdiggjøre de valgene vi tar.

Jeg ville absolutt anbefalt å sette inn ventiler i 6MPO eller Titan. Sånn for å være på den sikre siden.

Det er jo tross alt den skumle applikasjonen septik vi snakker om. :smiley:

HaHa - ble du noe klokere vedr. forsikring og disse ventilene ?

Mitt selskap truet med å avkorte om noe sånt ble montert :rolleyes:

At de var bedre, og mer varige enn vanlige messing / syrefast / bronsjeventiler, prellet av som vann på gåsa.

De var ikke på lista, dermed var de ikke et alternativ.

Jeg HAR nye ventiler, så jeg lot saken ligge der og da...

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Hvordan er styrken til polypropylen? En ventil til skrogjennomføringer bør tåle at noe tungt faller på den. ...

Styrken er sikker minst like god som styrken til den skroggjennomføringa som kranen er skrudd fast i. Materialet er litt seigare og mjukare enn pvc.

Der mine ventilar er montert er det tyngste som kan treffa ventilen ei flaske med solkrem. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...