Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

I 1965 var jeg som 16-åring med ss Christian Radich på et 11. ukers tokt bl.a over Nordsjøen (i storm) til Glasgow/Skotland (der fikk jeg sett den andre Beatles-filmen "Help", lenge før den kom på norske kinoer :smiley:) og til København. Livet ombord på skuta var det som ga meg smaken på båtlivet. Ombord fikk vi nye skoleskipselever de rareste oppgaver av de eldre elevene. Som for eksempel å finne reven som hadde gjemt seg i seilene, gi elektrikeren ombord en halvmeter overledning - og å gå i maskinrommet og mate KJØLSVINET :lol:

tom Cognac

tom Cognac

I 1965 var jeg som som 16-åring med ss Christian Radich på et 11. ukers tokt bl.a over Nordsjøen (i storm) til Glasgow/Skotland (der fikk jeg sett den andre Beatles-filmen "Help", lenge før den kom på norske kinoer :smiley:) og til København. Livet ombord på skuta var det som ga meg smaken på båtlivet. Ombord fikk vi nye skoleskipselever de rareste oppgaver av de eldre elevene. Som for eksempel å finne reven som hadde gjemt seg i seilene, gi elektrikeren ombord en halvmeter overledning - og å gå i maskinrommet og mate KJØLSVINET :lol:

• Create New...