Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

Eika skrev 6 minutter siden:

Jeg er en av de rollefigurene som sitter i en taxibåt og kjefter og smeller over de som ikke kan en eneste regel, sånn til vaneligt. Tro meg, jeg ser mye idioti på sjøen, Det er stor forskjell på folk i båt og båtfolk 

Hvis du ser en 75-90 knoper, som går av gassen for å vike for båter som kommer fra styrbord, eller kjører forbi på styrbord, så er det kansje meg. Er ikke så mange 5knops soner som brytes, er værre med 30knops sonene. Og ang erfarenhet, jeg fikk min første 80+ knoper for 14år siden, så det har blitt noen timer bak spakene opp igjennom årene. 

Så bra :thumbsup::thumbsup::thumbsup::smiley: Dessverre tror jeg ikke det hjelper å føre en taxibåt og kjefte og smelle på folk som ikke kan en eneste regel på sjøen. Det er her det å være en rolleperson kommer inn i bildet - og med din erfaring bør du kanskje skolere de ferske båtfolka framfor å bruke kjeft (som jeg egentlig ikke tror du gjør - tror det bare var noe du skrev :smiley:)

Flott om du bidrar til at ferskingene får en flott opplevelse på sjøen i en farkost som tåler motoriseringen som henger bakpå - og ikke blir vettskremte av overmot og dumdristighet. 

Sjøen er for alle, vi mennesker er forskjellige og alle har sine spesifike ønsker, gleder og drømmer om det å være på / oppleve sjøen. :smiley:

tom Cognac

tom Cognac

Eika skrev 2 minutter siden:

Jeg er en av de rollefigurene som sitter i en taxibåt og kjefter og smeller over de som ikke kan en eneste regel, sånn til vaneligt. Tro meg, jeg ser mye idioti på sjøen, Det er stor forskjell på folk i båt og båtfolk 

Hvis du ser en 75-90 knoper, som går av gassen for å vike for båter som kommer fra styrbord, eller kjører forbi på styrbord, så er det kansje meg. Er ikke så mange 5knops soner som brytes, er værre med 30knops sonene. Og ang erfarenhet, jeg fikk min første 80+ knoper for 14år siden, så det har blitt noen timer bak spakene opp igjennom årene. 

Så bra :thumbsup::thumbsup::thumbsup::smiley:

• Create New...