AVAD
Vis hele sitatetok, takk for tips. Da er den hondaen veldig aktuell :) Kikket nettopp på ravnsgarage og mener jeg skal klare å få alt dette under budsjettgrensen
Så bra da. BF 200A og BF 250A veier omtrent det samme. Så er det Honda du helst vil ha er det uansett omtrent vekten.
Kan være verd å legge/bake inn en plate i hekken med XL-stamme da motor kommer høyere opp med motorheis. For å redusere den evinnelige hekksjøen inn i brønnen fra hekk bygget for L stamme. Erfaring etter en sesong gir ofte svar. Men om noen kjenner Karnic'en så tips i vei (Solseng?).
Funderte lenge på hva jeg skulle gjøre med min, men siden den allerede er ombygget har jeg bestilt nytt sveist hekkbeslag i 7 mm aluminium for å få selve hekken i "rett" høyde for XL uten motorheis. Det håper jeg er klart og montert før pinse. Så i fjor gikk min motor altfor lavt ift at kavitasjonsplate på motor skal flukte med bunn på båt.
Om en måler fra kanten på hekkfestet for motor og ned til bunn er L(ang) høyde 20" (48-52 cm) og XL høyde 25" (63,5 cm). Det er dette forholdet en hydraulisk motorheis kompenserer for når en har XL stamme til L båt. Boltes i motorbolter på båt, og motor boltes i heisen. Jeg skal låne en elefantjekk til min løsning. Uansett greit å ha strøm på powertrim på motor for å treffe lettere.
Lykke til!